Gå til innhold

Toveismus fra Logitech


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skimter jeg en + og en - tast fremme på venstre side av musa, like ved venstre museknapp? Hvis denne kan konfigureres til å justere lydstyrke så er det jo kjekt.

 

Epostknappen, MSK-knappen og de tilhørende varsellampene synes jeg er totalt overflødig. Hvis man kunne konfigurert disse til å "kopier" og "lim inn" så hadde det vært litt kjekkere.

 

Men jeg synes det får være grenser for hvor mye man skal gjøre med musehånda. Har man ikke senebetennelse fra før så øker i hvertfall risikoen nå som den får ennå flere oppgaver. Personlig liker jeg å ha omentrent like mye å gjøre med venstre og høyre hånd når jeg bruker PCen. F.eks kunne jeg gjerne tenkt meg det numeriske tastaturet og hurtigtaster på venstre side av tastaturet (for betjening med venstre hånd, siden den høyre ligger på musa)

Lenke til kommentar
Personlig liker jeg å ha omentrent like mye å gjøre med venstre og høyre hånd når jeg bruker PCen. F.eks kunne jeg gjerne tenkt meg det numeriske tastaturet og hurtigtaster på venstre side av tastaturet (for betjening med venstre hånd, siden den høyre ligger på musa)

Bare å gjøre som meg det. Kjøpe et diNovo :love: tastatur. Er fantastisk å ha numpad på VENSTRE side av tastaturet. Styrer også medieprogrammer samt andre snarveier på den siden :)

Endret av Amriden
Lenke til kommentar

Liker dårlig at ting flyttes til musen.

Personlig bruker jeg mus minst mulig, særlig på jobb.

Prøver å bruke diverse snarveier/hotkeys på tastaturet heller.

Jeg har så absolutt ikke hånden liggende på musen.

 

Men for all del, gi folk enda mere grunn til å holde på musen konstant.

 

Derimot så er strømsparingsfunksjonen ikke så dum.

Selv om jeg der også vil ha 0 nytte av den da jeg bruker mus med tråd, og jeg skrur ikke av maskinen for annet en rebooting.

Lenke til kommentar

Takk for tips Amriden. :) Jeg har tenkt litt på diNovo ja, men har ikke slengt meg på den trenden ennå. Mange synes den er stilig men det er noe ved den som ikke fenger meg helt. Den er også for dyr til å være aktuell. Får se om noen andre dukker opp med noe lignende snart.

 

PS. Se nøye på bildet i artikkelen. Er det ikke "2,4GHz" det står på den USB-dingsen? Betyr det at musa kommuniserer over blåtann eller WLAN? Hvis ikke, kan ikke det skape dårligere forhold for WLAN og blåtann hvis det ligger veldig nært i frekvens? (Omentrent som å bruke flere WLAN-nett på samme sted med nærliggende kanaler)

Lenke til kommentar

Som andre ser jeg også at strømsparingen kan være nyttig, men dette høres unøvendig komplisert ut...

 

Lysene for Outlook og MSN er vel i beste fall bortkastet, jeg mener dersom strømsparefunksjonen er såpass smart så slår musen seg av når skjermen gjør det? Ellers er neppe musen det første jeg begynner å studere for å se om det har kommet meldinger eller epost...

Lenke til kommentar

Denne musen likte jeg da jeg først så den, men etterhvert kom tanken "er ikke denne litt overflødig?" Det så og si "revolusjonerende" at den komuniserer 2 veier, har egentlig ingen funksjon. I hvertfall ikke enda. Men i framtiden kan dette bli spennende, så jeg synes konseptet er morsomt, men det har ingen ordentlig funksjon.

Lenke til kommentar
PS. Se nøye på bildet i artikkelen. Er det ikke "2,4GHz" det står på den USB-dingsen? Betyr det at musa kommuniserer over blåtann eller WLAN? Hvis ikke, kan ikke det skape dårligere forhold for WLAN og blåtann hvis det ligger veldig nært i frekvens? (Omentrent som å bruke flere WLAN-nett på samme sted med nærliggende kanaler)

Den bruker hverken blåtann eller WLAN. 2,4 GHz er det man kaller ISM-båndet (Industrial, Scientific, Medical). Det er fritt frem for å sende radio på dette båndet, derfor finner man mange teknologier her. Det er nok tatt hensyn til både WLAN, blåtann og mikrobølgeovn(!) når teknologien ble designet.

 

Radio-chipen er forøvrig norsk: http://www.nordicsemi.no/index.cfm?obj=men...playMenu&men=20

 

Edit: Mus-link: http://www.nordicsemi.no/index.cfm?obj=doc...display&doc=252

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...