Gå til innhold

Teletopia for alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om det er et abonnement for alle i Norge, så gjelder nok 'gratis' kun for de som bor i Oslo ja.

For å oppklare litt: Å ringe er også gratis for de som bor utenfor Oslo, INNTIL man ringer over 5 timer i måneden. Deretter begynner det å koste.

Er vel ikke riktig det heller slik jeg leser prislista: Ringer man med Telnor sitt nett så må man ut fra prislista betale kr. 0,56 for oppkobling pluss kr. 1,99 pr. minutt og kr. 0,99 pr. sms

Så dette er forsatt bare et abonnement for Oslo folk. For prisene nedenfor er bare når man selv er i Teletopi sitt nett.

 

Prisliste Teletopia Unlimited

NB: WAP og MobilData via GPRS er gratis inntil videre !

 

Priser på tilknytning, SIM-Kort og månedsavgifter

Innmeldingsavgift 199,-

Månedsavgift 349,-

 

Samtalepriser **

Samtale til fastnett (pr/min) 0,-

Samtale til mobiler som befinner seg i Teletopias mobilnett (pr/min) 0,-

Samtale til mobiler som befinner seg i andre norske mobilnett (pr/min) 0,- *

Til spesialnumre Like priser for alle abonnementstyper. Klikk her for fullstendig prisliste.

Til utland Like priser for alle abonnementstyper. Klikk her for fullstendig prisliste.

 

Priser på SMS

Til mobiler som befinner seg i Teletopias mobilnett 0,29

Til mobiler som befinner seg i andre norske mobilnett 0,43

 

Priser på MMS

Til alle nett, også når du bruker andre nett (roamer) 1,99

* Gjelder første 300 minutter per måned til mobiler i andre norske mobilnett. Deretter er samtaleprisen prisen 0,59 i startavgift og 0,99 per minutt.

 

** Dersom du bruker Telenors nett (roamer) for å ringe ut kommer et tillegg på 0,59 pr. samtale og 1,99 pr. minutt. SMS fra Telenors nett koster 99 øre. Du genkjenner at du bruker Telenors nett når det står "Telenor" i displayet på mobiltelefonen.

Alle prisene er i norske kroner og inkl. MVA.

Lenke til kommentar

Da jeg leste denne artikkelen gikk jeg rett inn på Teletopia sin side med det formål å bestille, men da jeg sjekket prislisten så gikk det opp for meg at dette kun blir gratis for dem som bor i Oslo.. for oss andre vil det bli roaming-pris på 1,99 pr.minutt, og da er jo ikke dette noe gunstig abbonement!

 

Er enig med flere i denne tråden, syntes denne artikkelen er meget villedende!

Lenke til kommentar
For å oppklare litt: Å ringe er også gratis for de som bor utenfor Oslo, INNTIL man ringer over 5 timer i måneden. Deretter begynner det å koste.

Jeg er ikke enig i at det er gratis. Det at man betaler et fast beløp opp til en viss grense betyr ikke at det er gratis opp til grensa, men at man har forhåndsbetalt for ringinga og ikke betaler per pinutt.

 

Teletopias nye landsdekkende mobilabonnement innebærer at du kan ringe så mye du vil for 350 kroner i måneden. Hvis du bor i Oslo, vel og merke.

Dette kan tolkes på to måter. Den ene måten er nok den du mente, og den andre er "landsdekkende .. hvis du bor i oslo". En annen forumliering hadde nok vært å foretrekke.

 

Nanvnet på det nye abbonementet "Unlimited" virker noe selvmotsigende i og med at det inneholder en rekke begrensningner. (blandt annet for mengde ringing utenfor Teletopia sitt nett)

 

En annen ting er at 349kr per måned slett ikke hørtes billig ut siden mange ringer betydelig mindre enn begrensningen og dermed betaler for ringing man ikke foretar. Samt at de som ringer akkurat på eller over begrensningen ikke ringer spesielt billig de heller.

 

Et lite regnestykke for de som ikke er Osloborgere: Hvis man ringer for 349 kr hos noextras.net så får man hele 449 minutter ringetid (= 7 timer og 21 minutter) i stedet for 5 timer. (Et litt forenklet regnestykke pga startpriser, SMS og MMS, men det viser i hvertfall poenget.) Hvis man ringer f.eks 2,5 timer per måned med Teletopia så koster det fortsatt ikke noe mindre, altså 349kr/150minutter = 2kr og 32 øre per minutt. Hvis man ringer f.eks 10 timer per måned så koster det 349kr + 300*0,99 = 646 kr = 1,07 kr/minutt.

 

Jeg liker at Robert Hertz tar opp kampen med store stygge Telenor, men han klarer etter min mening fortsatt ikke å levere en konkurransedyktig tjeneste utenfor Oslo.

 

Edit: Dette innlegget er helt forandret siden mange av de tingene jeg påpekte er endret på i artikkelen. Det er godt at artikkelforfatterene her på amobil (og resten av HW-nettverket) hører på tilbakemeldinger og finpusser artiklene etter hvert. Det gir god kvalitetssikring :yes:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Under enhver omstendighet er dette ikke billig. Ta følgende regnestykke;

 

Teletopia: 349,- og 300 ringeminutter = kr 1,163 pr min

 

NoExtras: 300 ringeminutter a 0,79. Gj.snitt samtale a 3 min (100 oppkoblinger, 59 kroner) = 0,987 pr. min

 

Ikke bare er "gratis" perioden dyrere, men også etter endte 5 timer.

 

NetCom Plenty er enda rimeligere;

 

500 ringeminutter for 400 kroner = 0,8 pr min

 

 

Totalprisene her er henholdsvis;

 

Teletopia 349,-

Noextras 296,-

NetCom 400,-

 

Men NetCom gir inntill 200 minutter mer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...