Gå til innhold

Cooler Master - Cooldrive Lite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellen på kjøler og vifte? Vil du ikke kalle en vifte for en type kjøler?

 

Ellers så ser jeg ikke vitsen med denne enheten så lenge temperaturen i utgangspunktet bare var 44'C load. Det er jo allerede laaaangt lavere enn det harddiskprodusentene oppgir som høyeste driftstemperatur. (55'C omgivelsetemperaur = en god del høyere temperatur på selve disken.) Siden disken er så langt under maksimal driftstemperatur uten denne så gir den neppe noe minket risiko for kræsj heller. Det eneste den medfører er et tyngre kabinett, mer trengsel, og mer støy. Pluss at man sikkert betaler flere hundrelapper for den eksta støyen og trengselen. (Det mangler link til prisguiden i artikkelen) Og på toppen av det hele så passer vel denne artikkelen bedre på HW.no siden det ikke har noe å gjøre med overklokking.

 

Beklager slakten Jørgen. Du har gjort et godt forsøk. Artikkelen er bra skrevet og slikt, og det at jeg mener produktet er meningsløst betyr ikke at det ikke er nyttig å vite det eller at artikkelen er dårlig. (Følte jeg måtte komme med en liten trøst etter å ha vært så "slem" i forrige avsnitt :D )

Lenke til kommentar

Det at harddisken min var på 44'C uten kjøling er ment som sammeligning mot de som har en disk som ligger over annbefalt temp.

 

Linken til prisguiden funker her :) Cooldrive Lite ligger ikke i prisguiden, om det er den du mente?

 

Konstruktiv kritikk er alltid godt å ta med seg på veien :)

 

Men som jeg skrev over, jeg ser ikke helt vitsen med en slik sak, når en vifte gjør en minst like god jobb, til en billigere penge og med mindre støy.

 

Det er noe av grunnen til at vi tester slike ting. Finne ut om en liten vifte gjør jobben like godt/bedre.

Lenke til kommentar
Suneb 1:meg du mente med første setning?

Nei, det var en kommentar til stolpediagramene på siste side i artikkelen.

(Jeg skjønte det var meg du mente på grunn av plasseringen av bokstavene på tastaturet. Simen1->Suneb1->Høyre hånd var ett hakk for langt mot venstre ;) )

 

Det at harddisken min var på 44'C uten kjøling er ment som sammeligning mot de som har en disk som ligger over annbefalt temp.

Jeg tror vi missforstår hverandre litt. Det var ikke meningen å kritisere at du tok med den temperaturen. Den er viktig for sammenligning som du sier. Kritikken gikk ikke på artikkelen men på nyttigheten av produktet i ditt tydeligvis allerede nok ventilerte kabinett.

 

Linken til prisguiden funker her smile2.gif Cooldrive Lite ligger ikke i prisguiden, om det er den du mente?

Ja, det var egentlig det jeg mente ;) Håper prisguidefolka får lagt til denne :yes:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne kjøleren tidligere i sommer til et mATX kabinett. Der er det ikke plass til noen vifter. Dette er også et fint bruksområde til denne typen kjølere.

 

Forøvrig fungerer kjøleren utmerket for min 5400 rpm disk, 29C idle og 33C load. Er ellers bare en 6cm vifte bak CPU og en 6cm vifte i PSU i kabinettet, så det er generelt ikke så god kjøling. Faktisk bidrar 4cm viften i Cooldrive Lite'n til en generell lavere systemtemperatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...