Gå til innhold

Ny versjon av WinAMP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Jeg har ikke behov for noen av de nye funksjonene så jeg holder meg til den forrige versjonen. Jeg er litt uroet for at alle de nye funksjonene som har kommet skal gjøre gode gamle winamp til bloatware. (for å nevne i fleng: HTML-leser, videoavspiller og et alt for omfattende og vanskelig musikkdatabase)

 

På mange måter liker jeg de gamle 2.xx-versjonene men savner den trinnløse skaleringen av avspilleren fra 3.xx og 5.xx versjonene.

Lenke til kommentar
Hvis dere ikke liker alle de nye funksjonen(det gjør ikke jeg heller), så kan dere vel installere lite-versjonen?

Winamp 5.xx Lite er i praksis bare et nytt navn på Winamp 2.9x-versjonene. Den mangler fri skalering av spilleren, støtte for nye skins og muligens også køfunksjonen fra 3.xx og 5.xx. Men den er forbløffende liten og fin ellers. ca 1MB mot ca 6MB for de ekte 5.xx-versjonene. Eldre versjoner av Lite/2.xx er faktisk under 0,5MB. Imponerende!

Lenke til kommentar

Hvem er mest ressurskrevende av Windows Media Player og Winamp?

 

Litt off topic:

Jeg er litt uroet for at alle de nye funksjonene som har kommet skal gjøre gode gamle winamp til bloatware.

Hva er bloatware? Også shareware har jeg ikke forstått helt hva er? Noen andre "wares" som blir brukt i sammenheng med programvarer?? Hva er forskjellen på hardware og "andre wares" (som f.eks shareware, bloatware og software)?

 

Litt dumt spørsmål kanskje, men har aldri fått klarhet i dette og det plager meg at jeg ikke skjønner hva det betyr...

Endret av jibbelars
Lenke til kommentar

har winamp 5.1. formaterte samme dagen som det kom ut så jeg ble positivt overasket da jeg skulle laste ned winamp..

 

digger den nye surround versionen. den gamle var ikke så bra med surround, men me denne er det perfekt :thumbup: rart å høre den introlyden :p kommer lyder over alt jo :p

 

edit: leif is a dork

Endret av complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...