Gå til innhold

Offroadspill til Xbox 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg ikke får helt til å stemme.

 

Dette spillet foregår på enorme landskaper som kan være opp til 10000 kvadratkilometer store og kommer med 30 forskjellige offroad-kjøretøyer.

 

Hvert eneste sted er unikt, og det samme er hvert tre, hver stein, elv og sky.

 

Altså, hver eneste stein er unik? Ville ikke det ta enormt mye plass å lage forskjellige steiner med enge teksturer for 10k kvadratkilometer. Eller usannsynlig mange trær? Kanskje det er jeg som er pessimistisk, men hørtes kanskje ut som om de har tatt litt for mye vann over hodet.

Lenke til kommentar

Det er sannsynligvis snakk om noe i stil med det Bethesda kaller "procedural content generation" når de snakker om Oblivion. Altså at de har rutiner som kan generere enkelte typer objekter (og evt. også landskaper) automatisk, basert på matematiske formler. Det kan også være at teksturer genereres inne i selve spillet, og at de kun lagres midlertidig (om konsollen er kraftig nok til å gjøre slikt).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...