Gå til innhold

Høy pris for Intel Viiv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel en høy pris med det samme det kommer på markede er vel å forvente, men det spørs om ikke denne vil falle ganske raskt som på det meste annet av pcutstyr.

Vi får se, komponentene i seg selv er vel ikek så veldig nye? Det er vel snakk om vanlig datautstyr, bare med denne dette "viiv-stemplet", jeg tror mer på artikkelens teori, at folk i AV-segmentet er vant til å betale overpris, og at de sikter seg inn mot det segmentet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg regner med det blir en slags Centrino-strategi på dette. F.eks et eget brikkesett, en egen CPU-serie og en egen format-faktor på hovedkort og kabinett.

 

En ting er i hvertfall bra: At det trolig blir konkurranse på programvare-siden: Både Linux og Windows-baserte OS til disse maskinene. (Noe som kom frem i tråden etter forrige artikkel om Viiv.)

 

Prisene vil sikkert som vanlig settes høy i starten, men det justeres nok raskt etter salgsvolumene.

Lenke til kommentar

Tjaaa...

 

Da må det også være for oss forbrukere å stille krav tilbake. At det er ekstra høy kvalitet i alle ledd. Lyd er skjermet fra elektrisk støy, bilde ut så bra som det kan bli..osv. Hvis dette skal være Intel sitt svar på de dyreste hi fi komponentene, så kan det ikke pakkes inn i en vanlig PC kasse. Det må være luksus over det.

 

Hvis ikke må de selge det som helt vanlig PC utstyr til den type priser og.

 

Markedet vil nok også segmentere seg. Men jeg er i den gruppen som betaler litt ekstra for at noe er stille, pent på øyet og kan ha i stua.

 

så jeg sier TJA....dette kan funke...eller ikke..kommer helt ann på hvor mye arbeid som legges i alle detaljer i alle ledd. Valg av komponenter, sammensettingen og kvalitetssikring i alle ledd.

 

I fryk for å pådra meg vreden til dere her inne....men dette kan jo minne litt om Apple. Et litt annerledes produkt, litt dyrere enn alle andre, men også et bedre blikk for design og gjennomførelse.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
bare for intel å prise seg gjennom taket. så kan amd igjen komme med ett produkt som går lavere i pris og høyere i ytelse ;)

Høres jo litt rart ut at det skal være så dyrt, det er jo dagens priser på mange måter. Kan det være noe som vi ikke vet som tar og retferdig gjør prisen litt?

 

OF : AMD er en cpu og flash mem produsent, de vet ikke hvordan de kan lage noe lignende til Viiv. Det er snakk om hovedkort ++++. Jeg tør påståd at du er på litt tyn is med det utsagnet og det er en varmepistol som er siktet inn på den isen. Og AMD er jo virkelig billig der de har monopol aka high end dualcore? :roll:

Lenke til kommentar
Og AMD er jo virkelig billig der de har monopol aka high end dualcore?

Intel sin extreme ed. av 800 serien er jo ikke akkurat noe bedre priset spør du meg. Amd sine dual core cpuer er priset etter hva de yter. Hvor er logikken i å prise cpuene likt med singel core..

 

Men nok OFFT. greit konsept om det blir på samme måten som centrino, men er rart at det skal prises så høyt. Men det justeres nok av seg selv etter hva markedet syns om produktene.

Lenke til kommentar
bare for intel å prise seg gjennom taket. så kan amd igjen komme med ett produkt som går lavere i pris og høyere i ytelse ;)

Høres jo litt rart ut at det skal være så dyrt, det er jo dagens priser på mange måter. Kan det være noe som vi ikke vet som tar og retferdig gjør prisen litt?

 

OF : AMD er en cpu og flash mem produsent, de vet ikke hvordan de kan lage noe lignende til Viiv. Det er snakk om hovedkort ++++. Jeg tør påståd at du er på litt tyn is med det utsagnet og det er en varmepistol som er siktet inn på den isen. Og AMD er jo virkelig billig der de har monopol aka high end dualcore? :roll:

dem trenger ikke vite det. bare levere cpuene og la via eller nvidia lage brikkesetta.

 

forresten så kan jo amd fint lære seg å lage brikkesett, nvidia klarte jo det ;)

Lenke til kommentar

Jeg regner med at grunnen til den høye prisen er at Intel er gnien med å gi ut VIIV stempelet, noe jeg ser på som positivt. Dersom VIIV var et klistermerke som ble limt på alle maskiner med en Pentium prosessor for hjemmemarkedet så hadde det ikke betydd noe, men om Intel krever f.eks systemet har dualcore (noe de gjør), tvkort, OS klargjort for HTPC, bra nok ytelse til å vise HDTV video, stor nok disk til å ta opp et par timer, IO utganger som DVI/komponent/RGB/SP-DIF, sourround lyd, GOD fjernkontroll med integrasjon i OS'et (noe jeg tror de krever), et støynivå som gjør at den kan kjøres 24/7 i et vanlig hjem, kvalitetskomponenter det er gjelder (PSU, vifter) og til slutt et ytre design som gjør at maskinen passer under TV'en så vil dette differansiere disse maskinene nok fra [bestselger på elkjøp] til å forsvare den høye prisen. (IMO) Og vil sørge for at f.eks familiepappa ikke trenger å lese opp 432 sider på nettet før han er sikret fra å kjøpe katta i sekken.

 

De siste par årene f.eks har det vært ganske mye kjekkere for meg å kunne si "kjøper du en Centrino maskin så kan du ikke gå feil" til familie og venner i stedet for å dra ut lange historier om hvorfor en P4M på 2.5 GHz er et dårligere valg enn en PM på 1.4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...