Gå til innhold

Sony Ericsson J300i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til tross for at skjermen til J300i har en vesentlig lavere oppløsning enn de øvrige modellene i Sony Ericsssons portefølje, bruker den akkurat det samme menysystemet. Man starter opp fra en matrisemeny av 3 x 3 ikoner, som hver representerer ett menyvalg.

K750i, K700i og andre mobiler med høyere oppløsning bruker 3 x 4 ikoner. Ingen stor sak, men bare så det er nevnt :)

 

En positiv egenskap ved Sony Ericssons menyer er at de er lettfattelige og intuitive - alle valgene er logisk plassert og lette å finne frem til. Førstegangsbrukere av J300i vil nok derfor ha få problemer med å se hovedlinjene i menyene og forstå hvordan de navigerer seg frem til telefonens funksjoner.

Er det jeg som misforstår her, eller har dere glemt ordet "ikke" i siste setning? Førstegangsbrukere vil ha problemer fordi mobilen har gode og lettfattelige menyer?

 

Dette tjener en billigmodell som J300i på, ettersom man da får tilgang til avanserte funksjoner som lommebok og konverteringsprogram.

Jeg sier ikke at den ikke skal ha pluss for å ha med konverteringsprogram, men å kalle en begrenset kalkulator for en avansert funksjon er vel å ta litt i :)

 

andre nymotens funksjoner. Samtidig får man en bra Java-støtte, MP3-spiller

Stusser litt over at java og mp3 ikke er nymotens funksjoner, men at kamera er det.. hm.

 

Fin test det her, og en grei lavpristelefon. :)

Lenke til kommentar

Ja, der har man en telefon jeg har siklet på en stund. Som backupfon. Men det virker som mobiler som en bare har liggende uten å lade faktisk ikke lar seg lade igjen etterhvert...

 

Ellers er det kjekt å se at amobil.no gjør omtaler av billige løsninger også. Noen som vet hvor lenge j300i kan tenkes å være på markedet? For jeg kunne nemlig tenkt meg en slik en liten røver, da i hvit utførelse, om nettbutikkene hadde giddet ta den varianten inn.

 

Det burde jo nesten være et pluss fra produsentens side at telefonen ikke var utstyrt med kamera, jeg mener, bedre uten kamera enn med et dårlig et. Skal man ta bilder har man et ekstra digitalt kamera for hånden

 

Edit: Jøss. Innlagen numbare 1300

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

 

En positiv egenskap ved Sony Ericssons menyer er at de er lettfattelige og intuitive - alle valgene er logisk plassert og lette å finne frem til. Førstegangsbrukere av J300i vil nok derfor ha få problemer med å se hovedlinjene i menyene og forstå hvordan de navigerer seg frem til telefonens funksjoner.

Er det jeg som misforstår her, eller har dere glemt ordet "ikke" i siste setning? Førstegangsbrukere vil ha problemer fordi mobilen har gode og lettfattelige menyer?

 

Er vel du som har oversett at det står "vil ha problemer" osv... :!:

Kanskje forfatteren har vært inne og redigert etter at du skrev innlegget ditt...

 

Ok test. Hvorfor kan ikke litt dyrere telefoner komme uten kamera og alt dette leketøyet for fjortiser, men med bt og den glimrende batteritiden som telefonen i testen?

Lenke til kommentar

 

En positiv egenskap ved Sony Ericssons menyer er at de er lettfattelige og intuitive - alle valgene er logisk plassert og lette å finne frem til. Førstegangsbrukere av J300i vil nok derfor ha få problemer med å se hovedlinjene i menyene og forstå hvordan de navigerer seg frem til telefonens funksjoner.

Er det jeg som misforstår her, eller har dere glemt ordet "ikke" i siste setning? Førstegangsbrukere vil ha problemer fordi mobilen har gode og lettfattelige menyer?

 

Er vel du som har oversett at det står "vil ha problemer" osv... :!:

Kanskje forfatteren har vært inne og redigert etter at du skrev innlegget ditt...

Huff, jeg må ha lest feil. Rart da jeg leste setningen om og om igjen. Noen ganger blir det surr :)

 

Min feil.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hvor frustrerende er det ikke, når en potensielt genial billig-telefon blir ødelagt av kortsynhet?

 

Kun 11MB og ingen SD- eller Memory stick-slot?!

 

Sony kunne kapret en massiv bit av portable sound markedet her om de hadde gitt oss muligheten til å faktisk BRUKE mp3-spilleren til noe fornuftig.

Ikke alle trenger eller ønsker en super-duper-telefon med go-faster-stripes som w800i.

Som folk flest, ønsker jeg bare å minimalisere antall dimser jeg må slepe med meg i hverdagen, og en helt enkel telefon og mp3-spiller er høyt på den listen. Som bonus burde den også kunne brukes som en enkel flash-drive ved å benytte en HELT STANDARD off-the-shelf USB-kabel, men det er vel å be om for mye.

Ingenting er som proprietary standards som gir 8x høyere pris enn strengt tatt nødvendig på utstyr og kabler! Yay!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...