Gå til innhold

Microsofts visjoner om Xbox 360 (Xbox/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Én ting jeg lurer på i forbindelse med Xbox 360: Vil det være mulig å koble til mus og tastatur, uten å evt måtte bruke sære løsninger som tredjeparts hardware i form av Fragjoy eller liknende? Hadde vært en kjempefordel å kunne bruke standard tastatur for tekstbasert chatting, samt standard mus til bruk i first person shooters. :)

 

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar

Blir spenned og se hvilke fantastiske nye DRM-implementasjoner man finner i Xbox360.

Spiller den kopisperrede cd-plater og evt. dvder? Xvid? eller bare wmv med drm? Bare musikkfiler fra Ms egen musikktjeneste?

 

Tror ikke det blir noe stort problem egentlig, men lett å bli paranoid av slike elegante nødmanøvre:

 

Vil det bli mulig å overføre musikkbiblioteket fra Xbox til Xbox 360?

 

- Jeg blir overrasket om det blir ansett som et problem. Det er en problemstilling jeg ikke har hørt før. Jeg vet ikke om noen enkel måte å flytte alt innhold til din Xbox 360, men jeg tror at kompatibiliteten til spillene, fleksibiliteten og skaleringsmulighetene til Xbox 360 vil være større grunner til å migrere enn noe annet.

Lenke til kommentar
Microsofts visjoner om Xbox 360
Tjene penger, tjene penger og tjene penger.

 

Blir det hddvd/bluray på xbox360??

 

BTW: Når blir det tv-sendinger i HDTV i Norge (og hvilket format?)?

Jeg vil tippe de norske kanalene vil begynne med hdtv sendinger i 2010-2011. Først må vel det nye digitale bakkenettet opp (vet ikke om hdtv kan bli sendt over det).

Lenke til kommentar
Microsofts visjoner om Xbox 360
Tjene penger, tjene penger og tjene penger.

 

Blir det hddvd/bluray på xbox360??

 

BTW: Når blir det tv-sendinger i HDTV i Norge (og hvilket format?)?

Jeg vil tippe de norske kanalene vil begynne med hdtv sendinger i 2010-2011. Først må vel det nye digitale bakkenettet opp (vet ikke om hdtv kan bli sendt over det).

Husk at alt av kabler, kontakter, skruer og annet mikkmakk må byttes ut før HD kan sendes gjennom det!

 

Det vil nok ta minst 5 år før vi kan få HD sendt gjennom bakkenettet. Parabol derimot har en lysere fremtid og vil bare behøve et bytte av tuneren!

 

NRK og TV2 vi forresten starte å sende i Widescreen format (16:9) fra januar :thumbup:

Lenke til kommentar
Blir det hddvd/bluray på xbox360??

Ikkje i utgangspunktet, men det kan hende at du kan oppgradere dette ved eit seinare høve.

Blir vel litt vanskelig å få oppgradert en xbox360 fra dvd til hddvd (som m$ henger med) for da må man vel skifte laser...

 

Var litt morsomt at han ikke nevnte navn på de andre konsollene han har eid :!:

Endret av zokra
Lenke til kommentar
Blir det hddvd/bluray på xbox360??

Ikkje i utgangspunktet, men det kan hende at du kan oppgradere dette ved eit seinare høve.

Blir vel litt vanskelig å få oppgradert en xbox360 fra dvd til hddvd (som m$ henger med) for da må man vel skifte laser...

 

Beklager, dårleg formulering frå mi side. Det eg meinte var at du kanskje kan bytte ut dvd-rommen med ein hddvd-rom når/vist dette blir standard.

Lenke til kommentar
Beklager, dårleg formulering frå mi side. Det eg meinte var at du kanskje kan bytte ut dvd-rommen med ein hddvd-rom når/vist dette blir standard.

Tviler jeg på med mindre du gjør det i forbindelse med en modchip eller noe slikt. DVD-ROM kommer du ikke til uten å åpne konsollen, det vil garantert ikke Microsoft at du skal gjøre. Da kommer det selvsagt heller ikke offisielle saker på disse mediene. Om du kan modde en Xbox 360 til å kjøre andre saker fra nye medier vil tiden vise, men tviler veldig sterkt på at det i så fall vil være mulig å kjøre originale spill og programmer fra den.

Lenke til kommentar
Tviler jeg på med mindre du gjør det i forbindelse med en modchip eller noe slikt. DVD-ROM kommer du ikke til uten å åpne konsollen, det vil garantert ikke Microsoft at du skal gjøre. Da kommer det selvsagt heller ikke offisielle saker på disse mediene. Om du kan modde en Xbox 360 til å kjøre andre saker fra nye medier vil tiden vise, men tviler veldig sterkt på at det i så fall vil være mulig å kjøre originale spill og programmer fra den.

Sannsynleg er det ikkje, men det blir nok antakeligvis den einaste måten du kan få hddvd på xbox 360. Vist ikkje MS plutseleg skal finne på å gi ut ein ny versjon av xbox 360 med hddvd støtte.

 

Ein kan heller ikkje sjå bort i frå at det er nokon som klarer å bytte ut dvd-rommen. Det er utroleg kva folk med for mykje fritid klarer.

Lenke til kommentar

Ang. HDTV så starter Canal Digital opp kanalen C MORE HD 1.september. Og Tim, NRK 1, NRK 2 og TV 2 sender mye i widescreen, og har gjort det lenge. (hehe, t.o.m. Hotel Cæsar sendes i 16:9...) Du må ha enten digital kabel eller parabol for å motta dette.

 

Xbox360 tror jeg blir et viktig steg i riktig retning, og det snakkes om at den vil ha HD-DVD leser ved lansering. Noe annet ville egentlig overrasket meg da de pusher såpass på HDTV biten. Det med bakoverkompatiblitet lover også lyst for at gutta får xbox mediacenter til å kjøre på den nye boksen synes jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...