Gå til innhold

Redd dine videokassetter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det sies lite om hvordan VHSen kobles til brenneren  :hmm:

På meg virker det som om brennern er en intern brenner og så kobler man til A/V-omformeren til pc'en. Så dumper man til harddisk og brenner på DVD, evt. rett til DVD...?

 

Men for oss som har DVD-brenner, da? Går det ikke ann å kjøpe bare omformeren?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
hmm,har en 40-50 kasetter liggende fra min tid som ivrig bruker av vhs- s-vhs kamera, mulig jeg burde vurdere denne

med en såpass mengde høres det der ikkje dumt ut, med nærmer ettertanke så har eg noen saftige hjemme opptak fra meg og min gamle vennekrets tid, off for latterlig opptak det ER. :hmm:

Lenke til kommentar

Høres jo greit ut for jeg har tenkt å kassere VHSen min, og har kjøpt meg DVD brenner med harddisk, men når jeg nå prøver å kopiere Disney filmene mine til DVD ligger det en slags kopisperre på disse videokasettene! Klarer denne brenneren disse sperrene, eller er det andre måter å kopiere disse filmene på?? :hmm:

Lenke til kommentar

Har den tekniske løsningen for å "rippe" VHS over til HD og så svi ut på DVD allerede jeg, men er så utrolig typisk. I sommer var det innbrudd i bodene og tyver har dratt avgårde med en gaaaaaamel og 25% funksjonabel VHS spiller samt 5-6 esker med orginale VHS filmer. Regner med at ca 200-250 orginal filmer ble rappa!

 

Ikke smått med verdi heller om man tenker på innkjøpspris den gang. Flere av filmene var importerte special edition utgaver eller filmer som ikke er/var så lett å oppdrive..... Typisk at det blir rappet før man får satt igang med jobben! Grrrr.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
Om ein VHS-film har så stor verdi for meg at eg er villig til å overføre den til DVD så kjøper eg heller DVD-versjonen, så sant det finnes.

Men så er det ikke alle filmene jeg har på VHS som er verdt å kjøpe på dvd, da. ;) Da er det kulere å kunne dumpe dem over på dvdplater, evt. komprimere dem i divx først, så kan man kjøre hele triologien (f.eks.) på én plate. :thumbup:

Lenke til kommentar
Høres jo greit ut for jeg har tenkt å kassere VHSen min, og har kjøpt meg DVD brenner med harddisk, men når jeg nå prøver å kopiere Disney filmene mine til DVD ligger det en slags kopisperre på disse videokasettene! Klarer denne brenneren disse sperrene, eller er det andre måter å kopiere disse filmene på?? :hmm:

Det er vel pga. macrovision, så hvis du klarer å disable dette på VHS-spilleren(?) så skal det gå ann å kopiere dem allikevel.. evnt bruke en gammel VHS-spiller uten macrovision.

Lenke til kommentar
Buffer: 2 MB
Har dette mye/lite å si?

 

Her i huset er det hundrevis med vhs-kassetter liggende. De fleste er nok desverre skadet (av den elendige spilleren!) Nå bruker jeg en kombinért vhs- og dvd-spiller. Men desverre er mange av kassettene dårlige (flimmring i toppen av skjermbilet). Men så er de fleste kassettene opptak fra TV eller kjøpte kassetter, så det er ikke så farlig. Men noen skal nok reddes; det ble ikke kjøpt skjermkort med VIVO uten grunn... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...