Gå til innhold

Satser på hjemmeunderholdning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke satt meg så mye inn i hva det går ut på bortsett fra å være et underholdningssenter. Og det kan godt være det er noe bra med det.

 

Men.

De kaller det Viiv, men det skal uttales vive, og det gjør det teit for meg. La oss skrive noe rart og få folk til å uttale det på en helt annen måte. Kunne de ikke kalt det vive da?

Lenke til kommentar

Noen lagde seg dette allerede i 2004 ;)

 

Men så lenge MediaPC / HTPC vurderes til andre brukområder enn det det egentlig skal brukes til vil det ikke ha noen suksess.

 

Jeg tror løsningen er at folk ENKELT kan sette opp systemet. Dette betyr at en løsning kun skal ha en "snacksy" fjernkontroll. Håper stemmestyring kommer på banen.

 

En skikkelig medialøsning skal kunne styre alt som har med media å gjøre, dette betyr at du IKKE skal sitte å jobbe i excel på den. Da blir den "hverken eller" altså ikke en ren HTPC / MediaPC og folk kommer ikke til å kjøpe den. Da kjøper de heller DVD spiller med harddisk

Lenke til kommentar
Men.

De kaller det Viiv, men det skal uttales vive, og det gjør det teit for meg. La oss skrive noe rart og få folk til å uttale det på en helt annen måte. Kunne de ikke kalt det vive da?

Amerikanere eier ikke uttale. Har du hørt hvordan de uttaler de to bynanavnene München og Köln? Det amerikanske språk mangler en rekke språklyder som veldig mange andre vestlige land har. Det amerikanske språket er også et språk som har stor forskjell mellom skrivemåte og uttale. Som et eksempel på det stikk motsatte så er det en rekke latinske språk som uttaler ting nesten bestandig nøyaktig sånn det skrives. F.eks (sør-)spansk. Norsk ligger vel en plass i mellom når det kommer til likhet mellom skrift og uttale.

 

Forøvrig så stiller jeg meg skeptisk til at MS skal ta over absolutt alle markeder. Så snart det dukker opp et nytt masseprodukt innen programvare så er MS på pletten og kopierer konseptet. På grunn av massiv markedsføring og bundling med f.eks OS og office-pakker så tar folk det for gitt at det er et MS-produkt. Dermed skvises orginalen og valgmuligfriheten bort.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Takk for linken kommers. Det var en lettelse å lese :D

 

De første utgavene er ventet i første kvartal 2006, og vil da drives av Microsoft Windows Media Center.

 

Intels interesse for å tilby et Linux-basert Viiv-alternativ skal bygge på økonomiske betraktninger. Viiv-PC-er med Linux vil øyensynlig kunne selges rimeligere enn de Windows-baserte. I dag koster gjerne PC-er med Windows Media Center rundt det dobbelte av vanlige PC-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...