Gå til innhold

Google Talk er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gimper: Vet du om det er mulig på denne versjonen å koble seg til MSN kontoen sin?

 

Har lastet ned Google talk, og er et fullverdig alternativ for meg mot MSN. Selv om jeg har fjernet det meste "extra" på MSN likte jeg Google sin. Den er dog lite funksjonell da jeg ikke har noen kontakter på den.

 

Jeg bruker jabber system på mobilen, og det fungerer utmerket å hente kontaktene min på MSN der. Håper dette kommer på Google Talk snart!

 

Det blir nok vanskelig for Google å ta over markedet, men dette er en beta. Flere funksjoner og "fiffige løsninger" skal komme. Google selv vil ikke si hva som kommer, men jeg er nysjerrig.

 

We're just not quite ready yet to reveal the other cool things we've got planned.

 

Jeg trur Google Talk kan bli et bra program med nødvendige funksjoner, og det vil nok etterhvert etablere seg en brukergruppe til Google Talk og.

Lenke til kommentar

Har testa, litt, men har ikke så mange kontakter enda, har vært strålenes fornøyd med Gmailen min til nå, og synes etter litt testing at Goggle Talk er et veldig bra og enkelt program, uten all reklamen og funksjoner en ikke trenger.

 

Lydsamtalene er mye bedre en med MSN og du får lyden med en gang, presist og tydelig, har snakka, med folk på msn før, og de har vært lan lancy, men med Talk var det ingen problemer.

 

er veldig fornøyd og kommer selv til og anbefale alle mine venner til og bruke det;) tror ikke de får så mange brukere som msn over natta, men etter en stud så kansje hvem vett.

Lenke til kommentar

Tror nok det blir vanskelig å konkurere med MSN, men vis de kommer med litt mer fungsjonalitet som er kompatibel med MSN og støtter MSN nettverket kan det hende den blir ganske populær etterhvert.

 

EDIT: Når det gjelder fungsjonaliteten kan det jo hende de ikke har fått tid til å lage så mye. Siden de ble oppdaget i går at Google ekspriminterte med Jabber, kan det jo hende at de la den ut sånn som den var for å unngå spekulasjoner.

 

EDIT2: Hvorfor lager Google en ny IM klient istendenfor å utvikle Hello.

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar

Et minus er at det verken på webstedet til Google Talk står noenting om versjonsnummer av beta'en. Det er heller ingen indikasjon hvilket versjonsnummer programmet har på installasjonsfilen. Er skeptisk til å installere hvilke som helst betaversjoner, og liker å vente til det er ferdig.

 

En blir altså tvunget til å installere betaversjonen for å kunne finne ut av versjonsnummeret. Noe jeg ikke gidder å prøve meg på ennå.

 

Det kan godt være mulig at de altså legger ut nyere versjoner før beta-fasen tar slutt, og da sitter du der uten å vite noe om når det skjer forbedrelser. :no: Ikke bra!

 

Nå har jeg kun besøkt: http://www.google.com/talk/

 

Men det er på den siden det burde vært mer informasjon om versjonsnummeret.

Lenke til kommentar

Bruker dette selv nå. Kjører både det og MSN, men på google talk har jeg ingen kontakter. :p

 

Håper indelig at talk vil overta for MSN en gang i framtiden. Takler ikke MSN og alle de fancye smilyene og animasjonene folk bruker. Snakker med folk som har bilder for nærmest alle bokstaver. "Fancye" "M'er" osv. Takler det bare ikke. Håper det aldri kommer noe lignende til google talk.

Lenke til kommentar

Det blir alltid sånn når et produkt er perfeksjonert, så skal avdelingen som har ansvar for det produktet finne på alle mulige duppeditter for å fortsatt beholde jobben. Se på f.eks ICQ. ICQ begynte som en enkel chat klient som fungerte glimrende til det den skulle, nemlig å sende meldinger. Men så når de ikke hadde mer å gjøre så begynte de å legge til all mulig dritt. I dag synes jeg ICQ er nærmest ubrukelig.

 

Et annet eksempel er Real Player. Begynte som en grei video player for folk som satt på modem/isdn. Så slapp de opp for ting å pusse på og de la til all mulig drit som fancy menyer, tv, nyheter, radio, reklame, bannere, 20 forskjellige versjoner alt fra Lite til pro til ultragalactit super corporate pack, etc. I dag synes jeg den er helt ubrukelig og spiser og ufattelig mye resurser til bare å skulle være en plugin til browsere.

 

Det er det samme med MSN. De hadde en utmerket chat klient. Så kom smileys, bakgrunnsbilder, winks, nudge, play games, activities, kjøp blomster på internett, reklame. Det nærmer seg ubrukelig det og.

 

Jeg håper Google Talk klarer å holde seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...