Gå til innhold

Nye kameraer i Powershot A-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende nyheter. Dette lover godt for meg i hvertfall.

 

A610 frister veldig både fordi spesifikasjoner og pris virker bra, og fordi jeg er kjent med tidligere kameraer i den serien: A40, A70 og A85. Disse forgjengerene hadde styrken i en drøss med manuelle funksjoner, billige minnekort og standard batterier. Dette er fordeler de har tatt med seg over i serien A510/A520, men nå også i A610/A620. Den største svakheten til forrgjengerene er etter min mening at de var for trege. Dette regner jeg med endrer seg totalt nå med A610/A620 på grunn av Digic II. Zoomen ble oppgradert fra 3x til 4x når A510/A520 ble lansert, noe de har tatt med seg til A610/A620.

 

Jeg er litt usikker på om A6x0-serien har samme optikk som A5x0-serien men zoom-området er i hvertfall ikke endret.

 

Sensoren har vel også blitt betydelig større nå (1/1,8") enn før (1/2,5"), noe som kan tyde på at objektivet også er skiftet ut.

 

Prisguiden får ett treff på A620 til 3261kr hos telebutikken, ca 12% lavere enn veiledende pris. Hvis Telebutikken bruker samme formel på A610 så vil den altså havne på ca 2650 kr. Telebutikken er jo heller ikke kjent for å være blandt de billigste så jeg ser ikke bort i fra at det blir ennå billigere.

Lenke til kommentar

På bildene av A620 i prisguiden så er det da vel AA og ikke AAA batterier det er bilde av...?

 

Begynner å bli aktuelt å skifte ut A80 med et A620, antar A620 har mye raskere fokus og eksponeringslogikk pga. den nyere bildeprosessoren. Grunnen til at jeg ennå ikke har byttet ut A80 er den vridbare skjermen, og G6 er for stort og dyrt. Behøver et lite men OK kamera i tillegg til D70.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
På bildene av A620 i prisguiden så er det da vel AA og ikke AAA batterier det er bilde av...?

Det har du jammen rett i. (Da kan jeg kanskje bruke de gamle AA-batteriene mine likevel :D )

 

Bilde: http://images.gfx.no//85/85488/powershot_a620_6.jpg

 

I spesifikasjonene til A610/A620 hos DPReview står det også AA-batterier, og i pressemeldingen til Canon Norge nevnes tilbehøret CBK4-200, som etter litt googling ser ut til å være en batterilader med 4 medfølgende AA-batterier.

 

Dette er sikkert en følgefeil som har gått igjen fra artikkelen til prisguiden. Jeg rapporterer feilen i prisguiden så kan vi følge med om det rettes.

 

PS. Siden i går er det økt fra 1 til 3 nettbutikker i prisguiden som selger A620.

Lenke til kommentar

Jeg har nå snakket med Canon om det faktisk er AAA-batterier, slik vi ble fortalt på pressekonferansen, og det viser seg at det var en liten forvirring om forskjellen på AA og AAA blant ham som hold presentasjonen.

 

Det riktige er at det bruker AA-batterier.

 

Jeg har endret det i produktguiden og i artikkelen.

Beklager forvirringen det medførte.

 

Erik

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...