Gå til innhold

Turion akselererer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Turion er bland annet svakere på batteritid...

Tipper at klokke for klokke så finner du noen applikasjoner som er raskere med Turion, og noen som er raskere på Pentium M.

 

Turion har fordelen at den støtter 64-bit OS og programmer

 

Uansett så er det bra at AMD utfordrer Intel på laptop markedet og!

Lenke til kommentar

Det trengs mer konkurranse på dette markedet. Bra!

 

Skulle aldri kjøpe en AMD-basert laptop, håper jeg snart forandrer mening.

 

Edit; Glemte nesten spm mitt. Er det mulig å kjøre disse i en vanlig, stasjonær pc? 25W er jo lite.. Finnes det HK som klarer dette?

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

Ja, da var de endelig offisielt lansert og representerer ved altså det ypperte av mobile-prosessorer fra AMD. Bærbare som kommer til å benytte disse prosessorene vil derfor ha like bra eller bedre batteritid som alternativene i markedet. Ytelsesmessig så har det vist seg at Turion 64 er svært konkurransedyktig, spesielt på numeriske beregninger, video/lyd-redigering og spill. Den er også alene i markedet for tynne og lette bærbare med å støtte SSE3 og 64-bit.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Det var da usigelig lite med tilbakemeldinger her, hadde gleda meg til å slippe å lete etter linker for tester av disse og sammenlignet mot Citrono, (var det ikke now sånt )

 

hint hint

 

Blir ikke bærbar på meg før jeg finner en god og støysvak AMD :w00t: , frem til da får jeg klare meg med skjøytetrommel, og reserveskjermer på de plassene jeg reiser til, hehe.

Lenke til kommentar
Det var da usigelig lite med tilbakemeldinger her, hadde gleda meg til å slippe å lete etter linker for tester av disse og sammenlignet mot Citrono, (var det ikke now sånt )

Du mener sikkert Centrino. Den foreløpig beste testen som sammenligner bærbare med Turion 64 og Pentium-M er denne:

http://www.laptoplogic.com/reviews/acer/117/8/1/

 

Det jeg lurer på er når og om MT-42 kommer, og hva prisen vil bli.

Turion 64 MT-42 skal komme i 4. kvartal i år og jeg regner med at prisen den blir introdusert til vil være omtrent den samme som Turion 64 MT-40 koster i dag (altså også samme positive prisdifferanse iforhold til toppmodellen i Pentium-M-serien).

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...