Gå til innhold

6 sikkerhetspakker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:cry: Dere har ikke fokusert på fps bruk av disse anti virus program varene....

 

synd.. fordi jeg vet norman dreper maskin for kraft og minne.

Vel, de har jo en ytelsestest der de tester hvilket program som bruker minst minne, og der kommer norman best ut. Selv har jeg alltid brukt norman, det er riktignok veldig få innstillings muligheter, men det gjør en glimrende jobb med å holde pcen ren for virus. Har tidligere testet norton et par uker, selv om det hadde alle mulige innstillinger ble det ikke det samme, fikk fort virus. Bruker nå Norman og har aldri hatt problemer. :yes:

 

EDIT: Bruker ikke brannmuren, bare Norman Virus Control sammen med windows brannmuren.

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ha med en tredje "pakke" som består av forskjellige løse programmer? Slik jeg ser det, er det bedre med flere programmer som er best til sitt bruk enn en pakke med forskjellige halvveis gode programmer. NOD32 er et antivirusprogram jeg vil tro gruser alle de andre antivirusløsningene som har vært testet her, og det finnes gode brannmurpakker o.l. ved siden av.

Lenke til kommentar

Trenger ikke engang betale 400kr for Pc-Cillin! På mpx.no får du den for 300 uten CD (laster ned i stedet), eller 200 hvis du er student. Ett års forlengelse koster uansett 225. ;)

 

Har brukt denne pakken i mange år, og er meget fornøyd. Når man bare endrer et par innstillinger, så merker man ikke at programmet er der i det hele tatt, før den evt finner et virus. Alt av oppdateringer, mailscan, webmailscan osv kjøres i det skjulte.

Lenke til kommentar

Ryktet Norton har for å være et tungt program er ufortjent. Vi merket nesten ikke at det kjøre i bakgrunnen, og programmet er enkelt å bruke.

Fjerning av viruset så snart vi hadde infisert maskinen gikk veldig greit.

En fin konklusjon. Norton har fått mye pepper på forumet her, nettopp pga at det skal gjøre maskiner så veldig trege og at virus ikke blir fjernet eller oppdaget :roll:

Lenke til kommentar

Enig med simen, men dette var en test av totalløsninger, ikke anti-virus eller brannmurer.

 

Dermed kan vi forvente (??) at tester av rene virusløsninger kommer senere. Nod32 er i tillegg så vidt jeg vet testet før her på programmer.no.

 

http://programmer.no/art.php?artikkelid=7725

 

Men, jeg savner F-Secure Internet Security! De er i ferd med å vokse seg store i norge, og leverer etter min mening en svært bra løsning..synes de burde vært med :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Har brukt norman i et år nå og er kjempefornøyd. Ingen virus eller ormer, responsiv maskin og ingen problemer med at norman "glemmer" at man har gitt tillatelse til at et program skal bruke internett'en.

 

Hadde før Norton og følte at det gjorde maskinen mye mindre responsiv. Var en betydelig forskjell fra norton til norman. Derfor finner jeg resultatet av minnetesten merkelig. :hmm:

 

Edit: Snakker om Norton 2004.

Endret av blackninja
Lenke til kommentar

Kva med NOD32?

 

Greit nok at dei ikkje har Firewall enda men.

 

Eg har klart meg lenge med kun Windowsupdate eg.

 

 

Edit:

 

La inn Norten Antivirus på ein AMD XP 2200+ med 256 mb ram, pc'n blei sørpetreig!

 

Norton krever litt minne trur eg.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
La inn Norten Antivirus på ein AMD XP 2200+ med 256 mb ram, pc'n blei sørpetreig!

 

Norton krever litt minne trur eg.

Min erfaring er at Norton Antivirus 2005 er en meget god oppgradering fra 2004, jeg merket en betydelig ytelsesøkning da jeg oppgraderte fra 2004 på den bærbare. Nå har jeg 512MB RAM på denne maskinen, men CPUen er ikke mer enn en Mobile P4 1,8GHz.. Dog er 256 MB RAM lite uansett dersom du bruker W2K eller XP...

 

Jeg kan også slenge med på at Norman er ett bortimot ubrukelig program, det er vanskelig å tilpasse. Jeg kjører dette på den stasjonære PCen min(får det gratis gjennom banken), men brannmuren har jeg deaktivert mesteparten av tiden, pga den stopper litt for mye og jeg har enda ikke funnet ut hvordan jeg skal tilpasse den ordentlig.

 

Jeg må si jeg er litt overrasket over at vinneren ble PC-cillin, min erfaring med antivirus delen er negativ. Nå har jeg ikke prøvd nyeste versjon, så det er mulig de har luket ut dette, men da skal de har gjort en ganske omfattende jobb. Vil si det var en rekke småting som var mildt sagt irriterende, blant annet måten beskjeder og påminnelser oppdateringer dukket opp på hele tiden. Jeg vil at antivirus/sikkerhets softwaren skal oppdatere seg selv og helst ikke komme med mer info enn strengt tatt nødvendig, dvs innbrudd/virus varsler.

 

Jeg har ikke prøvd absolutt alt av antivirus/sikkerhets software, men har vært borti ganske mye gjennom årene og til syvende og sist holder jeg en liten knapp på Norton Antivirus... selvom det også har sine helt klare svakheter.

Lenke til kommentar
Jeg savner også NOD32, som oppdager flest virus i følge en grundig test jeg har lest. Det koster forresten 328kr for ett år, og 512kr for to år. Som brannmur finnes det gratis alternativer. F.eks windows sin innebygde.

 

Jeg savner også test av gratis virusfjernere og brannmurer.

Ja, jeg er litt enig, er det noe galt i med windows son brannmur? Synes den er adekvat for den "enkle" bruker. Personlig bruker jeg bare windows firewallen, orker ikke å herje med AV. Jeg har også bitt meg merke i at endel uerfarne brukere har AV som en sovepute, og ikke får med seg det aller viktigste sikkerhetstipset av alle, oppdater windows.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes at PC-Cillin Internet Security 2005 og Norton Internet Security 2005 er best, men Norton er eneste programmet (som jeg har prøvd som klarer å skanna alle filene i en ZIP fil som er pakka. dvs. at hvis man har EN .RAR fil med 100 filer inni så er Norton det eneste programmet som klarer å skanne alle de 100 selv om de er pakka. Det har jeg ikke sett hos noen andre programmer desverre :(

Har Panda nå, men den er ikke så stabil så jeg vurderer å bytte til PC-Cillin eller Norton igjen.

 

 

PS: Lesing er en fin hest, det står 6 sikkerhetspakker, dvs. Antivirus+Brannmur. Understand? Derfor passer ikke NOD32 under her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...