Gå til innhold

Det motsatte valg: Gi din minusstemme


Hvis du kunne gitt et parti en minusstemme, hvilket parti ville det blitt?  

187 stemmer

  1. 1. Hvis du kunne gitt et parti en minusstemme, hvilket parti ville det blitt?

    • -----
      1
    • Demokratene
      4
    • Det Liberale Folkepartiet
      3
    • Fremskrittspartiet
      43
    • Høyre
      10
    • Kristelig Folkeparti
      51
    • Kystpartiet
      1
    • Pensjonistpartiet
      1
    • Rød Valgallianse
      10
    • Senterpartiet
      2
    • Sosialistisk Venstreparti
      40
    • Venstre
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      5
    • Det Norske Arbeiderparti
      5
    • Blankt
      2
    • Har ikke/skal ikke stemme
      8


Anbefalte innlegg

Jeg vil starte et lite eksperiment her. Nemlig en sjanse til å bidra til fjerne ett parti fra stortinget ved å fjerne en stemme fra deres pott. Hvilket parti ville det blitt?

 

Presisering: Det var ikke meningen å oppfordre til å stemme de mest forhatte partiene (og dermed ofte de minste og mest ekstreme partiene). Det er mer en oppfordring om å stemme det partiet dere mener norge tjener mest på å redusere i valgkampen 2005.

 

NB. Ingen hetsing, banning eller frekk språkbruk er tillatt i tråden. Hold diskusjonen saklig og høflig slik retningslinjene krever.

 

(Det foregår også en avstemning/meningsmåling på hva folk har forhåndsstemt i årets valg her).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke lett å velge bare en, også må man velge om man skal velge en av de store som teller, eller et lite parti som er verre, men som ikke har noen særlig betydning i praksis alikevel.

 

Jeg valgte et av de større: SV. Med DNA som en god nummer to. Det er disse som i hovedsak utgjør en fare for norges fremtid.

Lenke til kommentar
Venstre er et klart valg med krf og sp som gode 2'dre og 3'dje-alternativer

Hvorfor Venstre?

(bare lurer, sånn ut av nyskjerrighet)

1. Jeg liker ikke den veldige makta de har fått i nåværende regjeringsperiode

2. Liten vilje til bedre samferdsel/infrastuktur

3. For opptatt av jordbruket.

Lenke til kommentar
Jeg valgte et av de større: SV. Med DNA som en god nummer to. Det er disse som i hovedsak utgjør en fare for norges fremtid.

Det er sant, men med SP under sperregrensen får sosialistene kanskje ikke flertall, og dermed oppnår vi både å stoppe de verste og de største på den siden... :)

 

EDIT: Ser at Allyse svarte på mitt spørsmål i mellomtiden, så da fjerner vi det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke gitt stemmen min til noen. De forskjellige partiene prioriterer forskjellige mennesker. For meg blir det derfor egoistisk å fjerne en stemme fra et parti som ikke har det samme verdisynet som meg slik at en annen sosial gruppe får en stemme mindre til å representere seg på tinget.

Vel, nå kjemper de ikke om å styre hver sine deler av det norske folk, men om å styre oss alle sammen. Jeg vil heller se på et slikt valg som en sjanse til å stemme bort de man mener er mest skadelig for samfunnet som helhet. (evt. de som mest skadelig for seg selv om man tenker egoistisk)

Lenke til kommentar

Hittil er resultatene i tråd med hva jeg ville forutsett. Men hva er alternativ '------' ? Jeg undrer meg litt over at AP ikke har en eneste stemme, siden mange jeg ville trodd noen får sjeler var irriterte over jens (mange mener han drar stemmer på dametekke), samt det tette samarbeidet med LO. Høyres ledelse er det relativt lite negativt fokus på, og politikken er relativt politisk korrekt, så det er ikke overraskende at de ikke er så forhatte. Personlig stemte jeg SV; Jeg synes de er litt for ustabile, samt at de fører en politikk som ikke virker ansvarlig for meg.

Lenke til kommentar

Helt klart SV. Før var det jevnt mellom de og KRF, men sistnevnte har utmerket seg langt mer positivt enn det SV har. Foretrekker faktisk KRF foran SP i så måte også. Utover det, blir det litt hipp som happ når det kommer til AP, Kystpartiet, FRP, V og Høyre.

 

 

Edit: Glemte Demokratene. Om de hadde hatt noe reell størrelse ville de vært et klart førstevalg, så de blir en god nr.2

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...