Gå til innhold

Ukens retro: T28 (1999)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

waaah, husket at den telefonen var temmelig hot.. en kompis og min fetter hadde den, jeg satt med en lusen Nokia 5110... Det var som og traske med ett slagvåpen i forhold og jeg ble ikke noe lite mobbet av de to heller da, hørte det hver eneste dag...

 

Vurderte og klage inn til Ericsson over at jeg ble mobber takket værederes mobil :p

Lenke til kommentar

Denne hadde jeg lenge. Meget god telefon med unntak at den var veeeldig treg når innboksen fyltes opp. Solgte den til en kompis for 600-700 kr og han brukte den inntil nylig.

 

Husker jeg var veldig imponert over at man til enhver tid kunne sjekke telefonstatus og få antall timer igjen av batteriet :)

Lenke til kommentar

Jeg var på nippet til å kjøpe en sånn en stund etter den kom. Men den hadde ikke T9. Husker jeg spurte selgeren (en glatt fyr i en glatt butikk Majorstua) om det ikke ble litt tungvint å skrive meldinger da. -- Neida! forsikret han... :p Pussig å tenke på i ettertid.

Lenke til kommentar

Må si dette er nok en fulltreffer på retro-spalten.

 

I sin tid vurderte jeg telefonen, men den ble nok mer en drøm enn realitet, på grunn av prisen den hadde når den var ny. Designet er det lite å si på, og den var ikke veldig dårlig funksjonsmessig heller.

 

Jeg prøvde en T28 for noen måneder siden. Den var relativt utslitt, men holdt seg fortsatt greit :)

Lenke til kommentar

Uhm...enten føler jeg meg plutselig VELDIG gammel....eller så er ikke disse mobilene særlig retro.

 

Tenk Miami Vice TV serien...Motorola mobiler. Tenk murklosser, tenk de første 1 krones mobilene. De var ikke sexy...men de er retro!!!! Begyn å se etter mobiler som er laget mellom 1987 og 1997

 

Disse er jo knapt kalde, og jeg vet forrige ukes retro lever i aller beste velgående hos en tidligere kollega av meg.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Det er jo faktisk 7 år siden T28 var på markedet. Det er telefoner fra disse årene som har satt en standard for teknologien fremover.

 

I de eldre årene (før denne tiden) har det ikke skjedd særlig annet enn at:

 

1. Mobiltelefonen kom

2. Den ble mer mobil (i stor grad)

3. Du kan sende tekstmeldinger

 

Når disse tre punktene var på plass hoppet vi inn i de tidene vi har skrevet om i "Ukens retro".

 

Nå kan vi nemlig ikke lenger gjøre mobiltelefonene stort mer mobile uten at det går ut over brukervennligheten. Etter at mobiltelefonene ble såpass små har den rett og slett fått flere funksjoner. Ikke før da tok utviklingen helt av. Svært interessante tider med andre ord.

 

Men fortvil ikke. Vi kommer nok til å finne frem noen av de enda eldre mobiltelefonene etter hvert.

Lenke til kommentar
Men fortvil ikke. Vi kommer nok til å finne frem noen av de enda eldre mobiltelefonene etter hvert.

Gleder meg :)

 

Om denne serien skal vare mange uker trenger man jo ikke bare ta de beste på starten, men ha noen "godbiter" etterhvert.

 

Nøkkelen er vel å finne en mobil som de fleste har glemt, men som også vekker et godt minne i de fleste mobilentusiasters hjerte.

Lenke til kommentar

Å så morro at denne ble tatt opp igjen. Dette er fortsatt et ikon den dag i dag. Desverre så var profitten for Ericsson så og si null på hver telefon de solgte siden det var så mye problemer med flippen og mikrofonen. Skikkelig synd.

 

Forøvrig så mener jeg at T39s er verdens beste mobiltelefon. (ikke at cartago burde rives)

Lenke til kommentar
Å så morro at denne ble tatt opp igjen. Dette er fortsatt et ikon den dag i dag. Desverre så var profitten for Ericsson så og si null på hver telefon de solgte siden det var så mye problemer med flippen og mikrofonen. Skikkelig synd.

 

Forøvrig så mener jeg at T39s er verdens beste mobiltelefon. (ikke at cartago burde rives)

var det den som du fikk opp hvilke gate du befant deg i?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...