Gå til innhold

Kraftigere mobil-prosessor fra AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er vel bare en s754 cpu basert på San Diego kjernen, med single channel minnekontroller. Den bør klokke fint, og ser ikke ut til å være alt for dyr heller.

Det er akkurat hva MT-serien allerede er, pluss at de har mye lavere spennings-rating. Modellen som tråden omhandler tror jeg ikke vil overklokke særlig bra.

 

www.shg.no har bra utvalg av mobile-CPUer.

Lenke til kommentar
Dette er vel bare en s754 cpu basert på San Diego kjernen, med single channel minnekontroller. Den bør klokke fint, og ser ikke ut til å være alt for dyr heller.

Det er akkurat hva MT-serien allerede er, pluss at de har mye lavere spennings-rating. Modellen som tråden omhandler tror jeg ikke vil overklokke særlig bra.

 

www.shg.no har bra utvalg av mobile-CPUer.

Nå skal ikke jeg påstå for mye her, men jeg mener å ha lest at Turion- cpuene bruker en annen og mindre effekthungrig type transistorer enn standard s754 cpuer, derav lavere TDP enn s754.

Lenke til kommentar
Er det mulig at det kommer en dyrere modell i Turion-serien? (høyere enn ML-42?)

 

BTW: Når blir ML-42 tilgjengelig?

Såvidt jeg vet kommer det ikke noen Turion 64 ML-42 (2.4GHz, 35W TDP), men derimot bare Turion 64 MT-42 (2.4GHz, 25W TDP). Turion 64 ML-40 (2.2GHZ, 35W TDP) er foreløpig den raskeste i Turion 64-serien, selv om modellene MT-40 (2.2GHz, 25W TDP) og MT-42 (2.4GHz, 25W TDP) skal komme seinere i år ifølge dette veikartet:

http://vr-zone.com/?i=2329&s=1

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg påstå for mye her, men jeg mener å ha lest at Turion- cpuene bruker en annen og mindre effekthungrig type transistorer enn standard s754 cpuer, derav lavere TDP enn s754.

Stemmer det, Turion 64 har i tillegg støtte for P-state C3 Deeper sleep:

 

AMD Turion uses different kinds of transistors

AMD has gone some way to answering a question quite a few of us have asked for months. Just what is the difference between the notebook Turion chips, Athlon 64s and Opterons.

 

At a presentation here at Gartner's System Builder Summit, Dave Everitt, European product manager for AMD, said transistors for the Turion are differently binned.

 

He said: "We've modified the transistors so they are cooler and added an additional C3 state to bring the power levels down."

Lenke til kommentar
Er det mulig at det kommer en dyrere modell i Turion-serien? (høyere enn ML-42?)

 

BTW: Når blir ML-42 tilgjengelig?

Såvidt jeg vet kommer det ikke noen Turion 64 ML-42 (2.4GHz, 35W TDP), men derimot bare Turion 64 MT-42 (2.4GHz, 25W TDP). Turion 64 ML-40 (2.2GHZ, 35W TDP) er foreløpig den raskeste i Turion 64-serien, selv om modellene MT-40 (2.2GHz, 25W TDP) og MT-42 (2.4GHz, 25W TDP) skal komme seinere i år ifølge dette veikartet:

http://vr-zone.com/?i=2329&s=1

Når tror du at MT-42/ML-42 vil bli tilgjengelig? Vil den koste cirka 3500 kr?? Jeg har sett mange ulike veikart. Gir MT-modellene like god ytelse som MT-modellene?

Lenke til kommentar
Er det mulig at det kommer en dyrere modell i Turion-serien? (høyere enn ML-42?)

 

BTW: Når blir ML-42 tilgjengelig?

Såvidt jeg vet kommer det ikke noen Turion 64 ML-42 (2.4GHz, 35W TDP), men derimot bare Turion 64 MT-42 (2.4GHz, 25W TDP). Turion 64 ML-40 (2.2GHZ, 35W TDP) er foreløpig den raskeste i Turion 64-serien, selv om modellene MT-40 (2.2GHz, 25W TDP) og MT-42 (2.4GHz, 25W TDP) skal komme seinere i år ifølge dette veikartet:

http://vr-zone.com/?i=2329&s=1

Når tror du at MT-42/ML-42 vil bli tilgjengelig? Vil den koste cirka 3500 kr?? Jeg har sett mange ulike veikart. Gir MT-modellene like god ytelse som MT-modellene?

Jeg tipper at Turion 64 MT-40 blir tilgjengelig iløpet av dette kvartalet, mens Turion 64 MT-42 blir lansert iløpet av 4. kvartal. MT- og ML-seriene yter identisk med samme klokkefrekvens og cache-størrelse, eneste forskjellen er strømforbruket der MT er best.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet kommer det ikke noen Turion 64 ML-42 (2.4GHz, 35W TDP), men derimot bare Turion 64 MT-42 (2.4GHz, 25W TDP).

Jeg så lenken din, men lurer på om de kan ha forvekslet ML med MT der. Det strider jo mot vane og logikk på lansere en 25W-utave som er høyere klokket enn den raskeste 35W-utgaven.

 

Forsåvidt så lurer jeg på når det kommer en dobbeltkjerne til bærbare (Jeg antar at det i starten blir snakk om en Mobile Athlon64 X2 DTR med modellnummer 4000+ eller noe sånt., og ikke Turion X2 ...)

Lenke til kommentar
Har Mobile A64 E0-stepping?

Turion er revisjon E4, akkurat som San Diego. De har altså SSE3, 90nm og inntil 1MB L2.

OK.

Jeg har selv DFI Lanparty UT sokkel 754 og sjekket DFI sine sider etter biosoppdatering, og den nyeste biosen som ligger der støtter E0-revisjon. Jeg vurderer å prøve en mobile Athlon 64 4000+, men først må jeg vite om jeg finner en bios som støtter den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...