Gå til innhold

VIA C7-M neste måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

C7-M kan gjerne sammenlignes med Intel Celeron M ettersom man retter seg mot et nivå som ikke krever stor prosesseringskraft, men heller lang batterilevetid.

 

Jeg trodde forskjellen mellom CeleronM og PentiumM var at CeleronM har halv cache samt _IKKE_ støtter speedstep? (Og følgelig har et HØYERE batteri-forbruk enn tilsvarende PentiumM)

Lenke til kommentar

C7-M kan gjerne sammenlignes med Intel Celeron M ettersom man retter seg mot et nivå som ikke krever stor prosesseringskraft, men heller lang batterilevetid.

 

Jeg trodde forskjellen mellom CeleronM og PentiumM var at CeleronM har halv cache samt _IKKE_ støtter speedstep? (Og følgelig har et HØYERE batteri-forbruk enn tilsvarende PentiumM)

Jepp Celeron M er en kjøter. (seriøst)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

C7-M kan gjerne sammenlignes med Intel Celeron M ettersom man retter seg mot et nivå som ikke krever stor prosesseringskraft, men heller lang batterilevetid.

 

Jeg trodde forskjellen mellom CeleronM og PentiumM var at CeleronM har halv cache samt _IKKE_ støtter speedstep? (Og følgelig har et HØYERE batteri-forbruk enn tilsvarende PentiumM)

Jepp Celeron M er en kjøter. (seriøst)

Det lille jeg har testet med CT-479 tyder på det ja..

Ytelsen "klokk-for-klokk" er ikke dårligere (vesentlig) for en C-M enn en tilsvarende P-M.

MEN.. den drar power.. og litt til.(mye varmere idle også) :thumbdown:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
snakker vi om ITX format her eller ? Kunne ha vært morro med litt meir krefter på eit HK i ITX format ... får vel kjøpe meg eit ITX HK som skal styre IP telefonien min :D

Trenger du mye kraft til det?

 

Artig med en ny runde C CPU'er fra VIA. Håper vi slipper vifte på disse, men kommer disse som MiniITX eller s479 compatible CPU'er mon tro?

Lenke til kommentar
snakker vi om ITX format her eller ? Kunne ha vært morro med litt meir krefter på eit HK i ITX format ...  får vel kjøpe meg eit ITX HK som skal styre IP telefonien min :D

Trenger du mye kraft til det?

 

Artig med en ny runde C CPU'er fra VIA. Håper vi slipper vifte på disse, men kommer disse som MiniITX eller s479 compatible CPU'er mon tro?

Har du en massiv nok ribbe slipper man alltids en vifte :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg lurer på når Samsung skal kjøpe opp Via og begynne å pøse ut low-end prosessorer til 50 kroner stykke. Gjerne ferdigmontert på hovedkort med fastloddet minne og grafikk og cpu.

Det hadde vært noe ja :D

 

Samsung produserer jo både LCD-skjermer, ferdige konsument-produkter (og dertilhørende kontaktnett i distribusjonskanalene), minne, harddisker, DVD-brennere og ellers alt som skal til. Så det var faktisk et veldig godt forslag. Jeg tror noe slik kunne fått god gjennomslagskraft i lavkostnadsland. AMD produserer jo nesten bare CPU'er og flash (og en smule enkeltstående brikkesett, og noen integrerte brikkesett i form av Geode), så jeg tror faktisk ikke AMD kan lage et like fullstendig lavbudsjettsystem og godt markedsført. Jeg ser den gode logikken og strategien i at Samsung kjøper opp en CPU som Via C7-M, men er dette fri fantasi, basert på rykter eller indirkete indikasjoner fra Samsung?

Lenke til kommentar

Det er ikke tilfeldig at Intel anser Samsung for å være en av sine farligste konkurrenter. De har verdens nest største kapasitet på halvledere. Nest etter Intel seff.. Dette er spekulasjoner som ikke er basert på annet enn at Samsung har hatt for vane å dilte etter (dvs overta) markeder som Intel har vært pionerer i, men som etterhvert ble COTS markeder. DRAM f.eks. Low end cpu produkter er i ferd med å bli et nokså stort COTS marked. Samsung er veldig aggressive i lavkost markeder mens Intel ofte har trukket seg ut når marginene krymper. Jeg tror det er en viktig del av foretningsmodellen til Intel at de skal holde seg i markeder med store marginer, så får det heller koste litt ekstra å holde seg der. Tendensen har imidlertid ikke vært veldig tydelig de siste årene.

Lenke til kommentar
snakker vi om ITX format her eller ? Kunne ha vært morro med litt meir krefter på eit HK i ITX format ...  får vel kjøpe meg eit ITX HK som skal styre IP telefonien min :D

Er det ikke bedre å lete opp en ordentlig Ethernet basert VoIP telefon enn å satse på software eller USB grensesnitt? De selger jo noen USB baserte VoIP telefoner nå. Men det er vel greiere hvis en kan plugge den rett i routeren og ha PC'en slått av. :roll:

 

Koster sikkert litt ekstra, men det gjør det jo også med å bygge en ITX basert PC.

Endret av G
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...