Gå til innhold

Priskutt på Pentium 4 600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Meget gode nyheter.. for de av oss som også bygger Intel-systemer! :)

Dersom den billigste utgaven blir priset ett stykke ned mot 1k.. da begynner det å likne noe. :thumbup:

Og forhåpentligvis presser dette prisene på A64 noe ned.. Håper på en kraftig reduksjon av X2-serien etterhvert, men det er nok urealsitisk.. :cry:

Lenke til kommentar
Bra priskutt, men for min del har disse prosessorene "gått ut på dato". Men håper at dem klarer presse ned prisene på nyere teknologi i framtiden, fordi jeg mener en bunnmodell ikke burde koste 2 høvdinger, men nærmere 1 enn 2 ihvertfall.

Det er snakk om 600 serien, ikke 500 serien... 600 serien har 64 bit... det er den nyeste verisjonen

Lenke til kommentar
Bra priskutt, men for min del har disse prosessorene "gått ut på dato". Men håper at dem klarer presse ned prisene på nyere teknologi i framtiden, fordi jeg mener en bunnmodell ikke burde koste 2 høvdinger, men nærmere 1 enn 2 ihvertfall.

Det er snakk om 600 serien, ikke 500 serien... 600 serien har 64 bit... det er den nyeste verisjonen

Hele Intel P4-serien har vel gått ut på dato...

Lenke til kommentar

Jepp, tenkt på alt det du kan gjøre med en A64 som er helt håpløst å få gjort med en P4.

 

En liten prisreduksjon på Pentium D hadde jo også vært greit. Er vell ikke så utrolig lenge til Intel begynner å selge Pentium D på 65nm. Var det første eller andre kvartal til neste år? (noen som vet noe om dette?)

Endret av mar
Lenke til kommentar
Hele Intel P4-serien har vel gått ut på dato...

Litejk var vel egentlig dette med at P4 har gått ut på dato jeg mente, og "nye" 500 serien har jo fått 64-bit støtte nå og hvis jeg ikke husker feil. (btw jeg kan lese, men jeg regner 600 serien som bunnmoddelene til P4)

Lenke til kommentar
Jepp, tenkt på alt det du kan gjøre med en A64 som er helt håpløst å få gjort med en P4.

Som hva?

 

Synes uansett dette var gledelig kutt, kan være greit å oppgradere til 64 bit CPU etterhvert i "altmulig" PCen hjemme uten å betale sinnsykt mye eller skifte ut andre deler. Helst burde det vært en Pentium D, men har vel strengt tatt ikke brukt for Dualcore i den PCen.

Lenke til kommentar
Jepp, tenkt på alt det du kan gjøre med en A64 som er helt håpløst å få gjort med en P4.

Som hva?

 

Synes uansett dette var gledelig kutt, kan være greit å oppgradere til 64 bit CPU etterhvert i "altmulig" PCen hjemme uten å betale sinnsykt mye eller skifte ut andre deler. Helst burde det vært en Pentium D, men har vel strengt tatt ikke brukt for Dualcore i den PCen.

Du kan gå inn på AMD.com og få info om cpu'en din og du kan bruke den i socket 939 hovedkort. Det kan du ikke med en P4 ;)

 

Var med andre ord, ikke helt alvorlig ment. Ble bare litt oppgitt....

 

Noe som vet når høstens IDF er?

Intel confirmed that it will showcase its "next generation" desktop processor architecture at the upcoming Intel Developer Forum (IDF) Fall.
Blir spennende å se hva som skal erstatte Netburst.

 

Ser nå at Pentium D 900 serien (65nm) skal lanseres i første kvartal 2006, så da er det håp om Pentium D 8XX på "billig" salg rundt nyttår.

Endret av mar
Lenke til kommentar
Håper AMD følger etter :D

hehe litt morosam du er jo akk det motsatte som skjer her da i følge hw.no hvertfall

jeg synes det er kjempe tøft at de redusere prisene vaffal men de var jo helt nøtt... :hmm::roll:

 

 

men tja ...må kanskje si mej litt enig og...amd kunne godt senka prisene enda mer..men tviler på det...kanskje den dagen intel setter opp en konkurangse-dyktig pris?

 

 

(ja stavinga mi suger kom over det ! det har jeg) :D

Lenke til kommentar
Raptor' date='14/08/2005 : 22:43'] AMD satt jo ned prisene på Atlhon 64 & X2 for noen uker siden... :roll:

 

Så dette er vel et svar fra Intel på den prisjusteringen

Vel det var vel fordi prisforskjellen allerede var ganske stor, og nå ser det ut som den blir større.

Vil nok tro at AMD må justere prisene på X2 serien ganske kraftig om de skal selge noe store kvanta, det nytter lite hva vi entusiaster mener.

Det er tross alt mannen i gata som er i flertall og de går på pris :hmm:

Lenke til kommentar

Det var et ganske kraftig prisfall ja:

P4 630 (3,0 GHz): -20,5% til 178$

P4 640 (3,2 GHz): -20,1% til 218$

P4 650 (3,4 GHz): -31,9% til 273$

P4 660 (3,6 GHz): -33,7% til 401$

P4 670 (3,8 GHz): -28,9% til 605$

 

Det er alltid gøy når de setter press på hverandre ved å senke prisene. Bare synd at konkurransen svekkes en del av at de ikke konkurrerer helt i samme marked. Dvs. de gjør jo det, men Intel er liksom OEM-favoritten, mens AMD er favortitten blandt de som bygger PC selv, entusiaster etc. Skulle ønske det var jevnere der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Raptor' date='14/08/2005 : 22:43'] AMD satt jo ned prisene på Atlhon 64 & X2 for noen uker siden... :roll:

 

Så dette er vel et svar fra Intel på den prisjusteringen

Overhodet ikke enig.. se Simen1's post.

En tilpasning/justering av pris som ble gjort for enkelte AMD-utgaver kan ikke sammenliknes med det Intel gjør her..

Forhåpentligvis gjør AMD det samme.. gjerne med den overprisede X2-serien sin..

OK.. det siste var ren egoisme.. da jeg gjerne vil ha en rimelig X2..dvs. til samme pris som 820D.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...