Gå til innhold

Pentium 4 på 7 GHz i SuperPI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, skulle gjerne bytta ut vannkjølingen med nytrogen :yes:

Pass bare på at du ikke sitter i et lite innestengt rom. Fordi Nitrogen fortrenger oksygenmengden i lufta så kan du i værste fall bli kvalt. Skal sikkert litt til da selvfølgelig. Bedre å være føre var enn ettersnar. :roll:

Lenke til kommentar
Dette er jo bare skrytesaker.. man kjører med cascade og tester hvor bra CPU`en vil gå helt fram til man setter på en beholder for Ln2. Dette er bare for showoff ,men alikvell.. Verken Cascade eller ln2 er en varig løsning :)

Skulle man tatt dine vurderinger til følge, så hadde det ikke vært en eneste verdensrekord i det hele tatt.. For, siden det ikke er mulig å holde verdensrekordfart over mer enn de 100 meterne en hundremeter er så er jo dette ingen varig løsning og kun showoff...

 

Nei seriøst.. det går mye sport idet å overklokke systemer, og kult å se hvordan hvordan frostrøyken legger seg over nitrogenrørert.. Nesten en erotisk opplevelse..

Kjenner bare at jeg blir litt provosert av at sportsånden i dette skal rakkes ned på.... overklokking er sport, det er gøy og sist og ikke minst det er særs utfordrende!!

 

bestilte meg nettopp nå et Asus Asus P5WD2 Premium, et en gig med Corsair 5400ul brikker.. så få vi se om jeg får tak i en prosessor til en overkommelig pris... bare hk og minne kom jo pinadø på 5K...

 

Jeg må teste hvor langt jeg kan greie å få en 6xx prosessor på nitrogen..

 

Det er dog en ting jeg skal være enig i når det gjelder overklokking... og da spesielt ekstrem overklokking.. Det er meningsløst dyrt!!

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Det er dog en ting jeg skal være enig i når det gjelder overklokking... og da spesielt ekstrem overklokking.. Det er meningsløst dyrt!!

Overklokking kan jo være både svært økonomisk, og svært dyrt.

 

Dem som bedriver "fornuftig" overklokking, får ofte mye mer for pengene sine enn en uvitende bruker. Overklokkere vet at man får like bra ytelse av å kjøpe for eksempel en Venice 3000 istedenfor en 3800, og fordeler de sparte pengene i PSU, HK og kjøling. Så manipulerer man komponentene slik at de plutselig yter like bra som betydelig dyrere hardware.

 

De som er stormannsgale, og bare klokker for å klokke, vil som regel gå i kraftig minus, ja.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke akkurat vanskelig å fikse resultatene i SuperPi da, det er jo bare å finne tekst filen den lager, og endre den, da kan også jeg få utrolig bra resultater :thumbdown:

 

Hadde vært bedre om de brukte ett program som ikke kunne jukses med

Det finnes flere versjoner som ikke kan jukses med.

 

Edit: Synes du forresten dette Super-PI-resultatet virket usannsynlig i forhold til overklokkingen?

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar
Det er jo ikke akkurat vanskelig å fikse resultatene i SuperPi da, det er jo bare å finne tekst filen den lager, og endre den, da kan også jeg få utrolig bra resultater :thumbdown:

 

Hadde vært bedre om de brukte ett program som ikke kunne jukses med

Det finnes flere versjoner som ikke kan jukses med.

 

Edit: Synes du forresten dette Super-PI-resultatet virket usannsynlig i forhold til overklokkingen?

NEI!

Team Japan er et meget seriøst team, og jeg er 100% sikker på at dette stemmer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...