Gå til innhold

Apple får ikke iPod-patent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er utrolig at Microsoft fikk skylda for dette og....

 

De har jo bare tatt patent på noe lenge før Apple gjorde det. Hvis de mente de hadde utviklet denne "teknologien" lenge før MS fikk patenten burde de ha vært tidligere ute med patentsøk.

 

Håper ikke Apple vinner fram her, men at Apple og MS kan komme frem til en felles løsning.

Endret av Frugy
Lenke til kommentar

Argh! Enda et latterlig patent!

 

Jeg ble lettet med det samme jeg leste at Apple ikke fikk ta patent på en slik ide. Men veldig veldig skuffet da jeg leste årsaken! :(

 

Grunnen til avslaget er at Microsoft allerede har patent på teknologien, det vil si publisering av lydopptak via Internett.

 

Patenter på software og ideer er og blir et verdensproblem. (I mine øyne på nivå med hungersnød, pandemier, krig og den slags.)

Lenke til kommentar
Pøh. Ingen skulle ha tatt patent på noe såpass "selvfølgelig" uansett. Nei til patent på idéer!

Tiltredes!

 

Man bør kun få patent på oppfinnelser. Patent på idéer er absurd.

Jeg slenger meg med her. Makan til fjas skal man lete lenge etter. Pantent på publisering av lydopptak via internett a gitt.

Lenke til kommentar
Pøh. Ingen skulle ha tatt patent på noe såpass "selvfølgelig" uansett. Nei til patent på idéer!

Tiltredes!

 

Man bør kun få patent på oppfinnelser. Patent på idéer er absurd.

Jeg slenger meg med her. Makan til fjas skal man lete lenge etter. Pantent på publisering av lydopptak via internett a gitt.

Jeg er vel ikke helt enig, de fleste patenter er vel på en eller annen måte på ideer. De som har en konkrett utførelse av disse ideene som er noe fysisk er det ikke noe problem med. Et eksempel der er bilbelte som Volvo(Mulig det var Saab, men det var en av de to) tokk patent på og lot alle bruke gratis. Men når det ikke er noe mer konkrett enn en ganske generell beskrivelse så blir det vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok det heller var fordi de ville at ingen andre skulle ta patent og kreve lisenspenger fra alle som ville bruke det, inkludert dem. Jeg lurer på hvor utbredt bilbelter hadde vært om de hadde krevet penger for å bruke det når det nå er påbudt å bruke i mange land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...