Gå til innhold

Hackere forsøker fortsatt å finne svakheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg beklager å måtte si det, men denne artikkelen føyer seg inn i den stadige økende rekken av dårlige, meningsløse, helt opplagte og direkteoversatte(+typo) artikler.

 

For eksempel er overskriften usannsynlig dårlig. Det å "finne svakheter" er i dagligtale prosessen å gjennomgå programvare for å finne sårbarheter. At personer gjør dette burde ikke være noen nyhet. Det at personer utnytter gamle svakheter ( som artikkelen refererer til ) er heller ikke noen nyhet. For det andre er ikke en svakhet som knapt er i underkant av to uker gammel, og rettferdiggjør derfor ikke bruk av ordet "fortsatt".

 

Etter noen linjer med informasjon som ihvertfall jeg ikke klarer å få noe fornuftig ut av ( fungerer nok bra som skremselspropaganda for bedriftsledelsen dog ), konkluderer artikkelen med at

 

"administratorer [bør] patche Backup Exec så snart som mulig, og [] filtrere inn-data på port 6101."

 

I det store og hele er en slik anbefaling ganske verdiløs, ihvertfall sett for en HWB.no leser. De som trenger slik informasjon oppsøker slik informasjon, og vet dermed dette på forhånd.

 

Det var imidlertid flott av HWB ( og CRN.com ) å nevne "Symantecs DeepSight Threat Management system" fulgt av forvirrende fakta og buzzwords i en artikkel rettet mot andre en sikkerhetsansvarlige.

 

Ikke ta denne kritikken som direkte mot HWB, da en del av kommentarene også gjelder for CRN.com's artikkel.

 

Mitt råd til HWB er forøvrig å være litt mer kritiske til hvilke artikler som blir blindt oversatt og publisert. Det burde ikke være en hemmelighet at artikler og hele selskap blir drevet ved kjøp og salg av slik "reklame". ( Satt litt på spissen i denne sammenheng ).

 

Dere burde sette opp hvilke målgrupper dere håper å ha som publikum innen de forskjellige fagområdene, hvilke arbeidsoppgaver publikummet kansje har, og hvilket teknisk nivå de forventes å ha. Denne artikkelen blir ihvertfall skivebom i henhold til hva dere selv har skrevet; "HWB.no er Hardware-nettverkets nettsted for bedrifter, og retter seg mot IT-bransjen generelt og driftere og utviklere spesielt."

 

...det gjør heller ikke noe om skribentene har litt erfaring innenfor de forskjellige fagområdene og klarer å skille klinten fra hveten.

Endret av Micromus
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg må dessverre si meg enig med Micromus' innlegg.

 

Nivået på HWB.no artikler er generelt sett alt for dårlig. Jeg har til nå tolket dette som oppstartsvansker, men den unnskyldningen begynner å bli oppbrukt nå.

 

Ideen bak nettstedet er meget bra, men det er på tide det kommer gode, dyptgående artikler .Slik at vedkommende som leser føler han sitter igjen med noe.

 

Jeg vil presisere at dette ikke er ment som "dritslenging", men som konstruktiv kritikk. :)

 

 

Mvh,

Frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...