Gå til innhold

Corsair CM2X512-8000UL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som vi nevnte tidligere er det kun Intels Extreme Edition-prosessorer som kan kjøre dette minne med en synkron system- og minnebuss(1066 MHz).

 

Hva er det du snakker om?

 

Intel EE kjører 266Mhz FSB, og det minnet der har spec på 500Mhz.

 

Kjører man det minnet sync på en P4 EE så er det en kraftig underklokking.

Lenke til kommentar

Fin test :thumbup: , det var noe sånt jeg mente i twinmos tråden (benchmarks)... Det eneste jeg reagerer litt på er at cpu hastigheten ikke er konstant hele tiden, ergo virker bench resultatene kjørt på 1048mhz ganske ubrukelige for meg(men kjekt å se på allikevel :) ), men nå er vel minnekontrollere byggd opp på en litt annen måte enn k8, så resultatene blir kansje ikke så representative allikevel?(tenker da på sync/async)... Jeg hadde også likt og se hva de hadde klart på 1000mhz med litt mer spenning.. Ettersom de klarer lavere timings på 1048mhz enn på 1000mhz??

 

Men alt i alt likte jeg måten du viste frem bench resultater... :thumbup:

 

Har tWR mye å si på ytelse/stabilitet på ddr2 forresten? Jeg er helt grønn på ddr2(og intel for den del) :blush:

 

Er det systenbussen til intel som gjør at resultatene blir så lave?

Lenke til kommentar

DDR2 er faktisk veldig sensitiv til Latency og spenning. Disse(Corsair) brikkene liker veldig høy spenning, mens et par Crusial brikker vi har inne til testing ikke liker noe over 2.2V.

 

Greit med et ghost image av windows når man må reinstallere tre ganger i løpet av en test :p

 

tWR hadde "lite" å si for stabilitet eller ytelsen, men noen MB/s ekstra ble det uansett.

 

Ras to Cas Delay er nok den mest sensitive av dem, og kan koruppte window på et blunk, samt senke overklokken betraktelig.

 

Skal få vmoddet hovedkortet i løpet av neste uke(bestilt deler), så skal jeg se hva jeg får ut av dem :)

 

Mulig jeg blir begrenset av min stakkars lille 3.0 GHz som selv med vannkjøling pumper ut nok varme til å fyre hele blokka jeg bor i, hehe.

 

Skal se om jeg muligens får tak i en ny CPU som ikke throttler ved 4.2 GHz..... grrr.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...