Gå til innhold

da har jeg stemt, hva stemte du?


Hva stemte du?  

754 stemmer

  1. 1. Hva stemte du?

    • Demokratene
      4
    • Det Liberale Folkepartiet
      9
    • Fremskrittspartiet
      183
    • Høyre
      96
    • Kristelig Folkeparti
      11
    • Kystpartiet
      5
    • Pensjonistpartiet
      2
    • Rød Valgallianse
      47
    • Senterpartiet
      21
    • Sosialistisk Venstreparti
      77
    • Venstre
      44
    • Norges Kommunistiske Parti
      10
    • Det Norske Arbeiderparti
      110
    • Blankt
      12
    • Har ikke/skal ikke stemme
      123


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor stemme AP? Det er jo partiet som stemmer mot det de er for, og ombestemmer seg mange ganger. Dessuten vil de øke skattepresset og ødelegge næringslivet. Hvorfor AP?

Men de stemmer jo mot det de er for ;)

 

Forsåvidt, å ta høyrepropaganda for god fisk er kanskje ikke alltid så lurt. Samme med AP propaganda. AP har jo vært for mye av det de er imot nå. Altså i inneværende stortingsperiode har de vært for det de nå er imot.

Lenke til kommentar

se LarsP's signatur, annen linje. ideelt ønsker jeg meg anarcho-syndikalisme[wikipedia], men her og nå ønsker jeg at vi ikke har en høyre-regjering neste 4 år.

tenkte litt slik: dersom jeg hadde bodd i usa siste årene og hatt stemmerett; ville jeg har stemt blankt eller på konkurrenten til "bush"?

 

angående ditt spørsmål howzer, du er ikke synsk selv om du tror det

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Hva det blir er uklart. SV, SP eller AP blir de ihvertfall ikke. Jeg liker mange av deres mål, men ikke midlene man vil benytte.

 

Så enten stemmer jeg blankt, eller så slenger jeg inn en stemme til et borgerlig parti for å gjøre mitt for ¨å forhindre rød-grønt. Dog har jeg vanskelig for å se hvordan SV og AP egentlig skal bli enig, de har jo så til de grader forskjellig syn i forvar og utenriks. AP sier SV må forandre kurs der, SV sier de ikke akter å gjøre det. Rart at dette ikke blir satt noe særlig fokus på av media, man fokuserer på tåpelig krangling mellom Bondevik og Hagen. AP er jo mer enig i Høyre sin utenriks og forsvarspolitikk enn de er SV sin. uansett hvilken side som vinner, så blir det nok endel rot og intriger etter valget.

Lenke til kommentar

Jeg tipper jeg kommer til å stemme RV, som ikke støtter noen av regjeringalternativene ;)

Høyresiden er uaktuell. AP er for nærme høyresiden, og jeg liker verken politikken eller politikerne som styrer nå... SV kunne vært et alternativ, men jeg synes de virker for usikre. De kommer til å måtte gi slipp på mange av sine prinsipper i fremtiden, og nærme seg AP mer og mer. Og det virker som de ikke alltid tør ta et tøft, upopulært standpunkt, fordi de ikke vil skremme velgerne!

Lenke til kommentar

Med Høyres oppførsel (ikke vilje til samarbeid), så går min stemme til FrP.

 

Noe av det som irriterer meg mest grunidg når det gjelder politikk er begrunnelser ala "Jeg stemmer AP for det blir ikke noe bedre uansett."

 

Så modellmakt, denne er til deg: :thumbdown:

 

(Vi trenger en smiley som viser finger'n!)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...