Gå til innhold

Likestilling eller diskriminering?


Anbefalte innlegg

var en tur i byen her om dagen(stavanger) og parkerte i posten p-huset

 

når jeg har parkert og er på vei ut ser jeg et uvanlig skilt. skiltet var på de to siste p-plassene ved inn-og utkjørselen, der du vanligvis finner handicap plasser.

 

hva er dette et forsøk på? hvorfor skal akuratt kvinner ha fortrinnsrett?

 

nei, det var ingen "reservert menn".

 

hvordan skal de kontrolere at kvinner benytter disse plassene? siden det bare er en måte å finne ut hvilket kjønn en person er(satt på spissen :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et faktisk skilt, ikke noen spøk. Det er, som sagt, for å la kvinner slippe å gå gjennom mørke p-hus alene.

 

Når var det voldtekt i parkeringshus ble et problem i Norge?

Voldtekter er vel et problem over alt. Om skiltet redder èn fra å bli voldtatt så er det verdt prisen! Vet ikke om innlegget ditt var ment humoristisk, men hvis ikke så synes jeg holdningen din er beklagelig.

 

EDIT:

Angående kjønnssdiskriminering; jeg vil heller si denne saken er det. Dette skjer da hver helg av kvinner mot manlige sjåfører så hvorfor skal straffen bli anderledes?

 

PS: er den editen min der litt selvmotsigende i forhold til innlegget mitt? :hmm:

Endret av smetho
Lenke til kommentar

Når var det voldtekt i parkeringshus ble et problem i Norge?

Voldtekter er vel et problem over alt. Om skiltet redder èn fra å bli voldtatt så er det verdt prisen! Vet ikke om innlegget ditt var ment humoristisk, men hvis ikke så synes jeg holdningen din er beklagelig.

Det var ikke ment humoristisk, men såvidt meg bekjent har ikke voldtekt/ran ol. vært noe stort problem i parkeringshus i Norge. Noe har det sikkert vært, men jeg tviler på at sjansen for å bli utsatt for denslags overgrep er noe større i parkeringshuset enn på gaten utenfor. For å understøtte min teori:

 

http://www.google.no/search?hl=no&q=%22vol...=S%C3%B8k&meta=

http://www.google.no/search?hl=no&q=%22vol...=S%C3%B8k&meta=

 

Er teorien om at voldtekter er utbredt i parkeringshus noe dere vet, eller noe dere har sett for mye av på film?

Lenke til kommentar

Hvis voldtekter er et problem i parkeringshus, er det vel ikke noe problem at menn forskjellsbehandles. Jeg kan dog høre kritikken fra enkelte feminister, som vil mene at dette er med på å gjøre kvinner til ofre.

 

 

Uansett, det høres ut som en spøk.

Lenke til kommentar

sumptrollet: hva statestikken sier aner jeg ikke. Men jeg har vært i det p-huset det er snakk om og det er et jævla stort svart murhull med masser av steder å gjøre ufine ting. I tillegg er det i et område som er bittelitt utenfor allfartvei (sentralt, ja, men litt skjult) på mørke netter når folk vandrer hjem fra byen. Dama kjenner faktisk ei som ble forsøkt voldtatt like utenfor der. Det gikk heldigvis bra.

 

Men dette er min personlige mening. Hvis statestikken sier at du ikke skal være redd for å bli voldtatt i parkeringshus så versegod. Håper det går bra!

Lenke til kommentar

Straffes? Dette virker på samme måte som forsikringer, hvis man er mann under en viss alder er det større sannsynlighet for at man kjører uforsiktig og kommer i ulykker, noe som fører til høyere pris på forsikringen. På samme måte er det større sjanse for at kvinner blir voldtatt, og det er naturlig at det etterstrebes å gjøre situasjonen sikrere for kvinner.

 

(Tar forbehold om at disse skiltene er reelle og at det er et problem med voldtekter i parkeringshus)

Lenke til kommentar

Kanskje det er fordi likestillingsombudet har oppdaget at det nær inngangen statistisk sett parkerer 70% menn, så derfor har man her kvotert inn to p-plasser til kvinner for å sørge for at likestillingsidealet på 50-50 fordeling blir innfridd :whistle:

 

Ja, ironi, med en "dash" av alvor liggende bak, for de som ikke tok den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...