Gå til innhold

Nvidia: Priskutt og GT-lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med disse nye prisene burde ATI merke en nedgang i salg, dem kommer jo nå til å miste highend, mainstream og lowend til nV, med mindre dem gjør noen priskutt. Får håpe ATI kommer sterkt tilbake med R520 ol !

 

Blir også spennende å se ytelsen til 7800GT, har liksom ingen "bås" å sette det kortet inn i.

Lenke til kommentar
6800 Gt til under 2K!

Fra produsent ja. Utsalgspris i norge blir trolig 20-30% høyere, altså bortimot 2500kr.

 

Med en sånn pris tror jeg X800XL vil selge bedre siden den er ca like kraftig, men bruker mindre strøm. Det blir også spennende å se hva ATI sin motreaksjon RV530 vil yte og koste. Jeg tipper det blir en form for X800XL-killer. Og som reaksjon på dette kommer nok Nvidia med en vanlig 7800 med kanskje 16 pipeliner i prisklassen 2000-2500kr. Og sånn fortsetter krigen ;)

Lenke til kommentar

Det kan jo da fort bli fristende å oppgradere til 2x6800GT i steden for neste ATI eller 7800 GT/GTX

 

Hvordan er yteslen mellom 1x 7800GTX og 2x6800GT?

 

De mest krevende spillene burte vel allerede være klare i driverne til Nvidia, så dette burte vel ikke være det store problemet lenger. Trenger ikke toppkortet for å spille Red Alert 2 uten lagg

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte nettopp et Demobrukt 6800GT Goes like Hell til 2000 :(

 

Men de nye prisene blir vel nesten det samme som de gamle? :hmm::confused:

Det er ikke en gale pris i det hele tatt. Spesielt ikke siden det er en høyere klokket GT utgave. Tror ikke prisene på 6800GT vil gå noe under 2000.

Grattis med nytt skjermkort :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan er yteslen mellom 1x 7800GTX og 2x6800GT?

7800GTX er vel litt raskere så vidt jeg vet. Men hovedulempen med 2x6800GT er at de bruker ca 2,5-3 ganger så mye effekt ("strøm") som ett 7800GTX. Og da kan du jo tenke deg til hvilken PSU og hvor kraftig kjøling det trengs der i forhold til 7800GTX. I tillegg har man ulempen med at det krever et litt dyrere enn normalt SLI-kapabelt hovedkort.

 

zimen: Trist å høre, men det sånn går det når man ikke følger med. ;) Det at 7800GT er på vei og at det nødvendigvis må presse prisen på eksisterende produkter har vært kjent lenge.

 

Colossus: Tips: Vent og se på pris og ytelse på 7800GT og vanlig 7800 før du kjøper. Vent også på R520 og RV530 og se hva det har å by på.

Lenke til kommentar

Synnes bare dette er genialt jeg, dette kommer nok til å presse prisene på skjermkort ytterligere ned og vi får en bra konkuranse med Ati vs Nvidia.

 

Desuten så tipper jeg at det forspranget Nvidia har nå mister dem ved overgangen til en lavere produksjonsprosses og da har vi forhåpentligvis oppnådd equilibrium mellom partene nok en gang :thumbup:

Lenke til kommentar
Vet noen om priskuttet are vil gjelde for 6800 serien, og ikke 7800? Jeg fikk det inntrykket av ordlaget i artikkelen.

 

-Stigma

Du har helt rett, dette gjelder tydeligvis for eksisterende modeller, altså de som er ute på markedet allerede, dermed forholdsvis 6x serien og muligens 7800Gtx.

Lenke til kommentar
Vet noen om priskuttet are vil gjelde for 6800 serien, og ikke 7800? Jeg fikk det inntrykket av ordlaget i artikkelen.

 

-Stigma

Du har helt rett, dette gjelder tydeligvis for eksisterende modeller, altså de som er ute på markedet allerede, dermed forholdsvis 6x serien og muligens 7800Gtx.

De mener nok kun 6000 serien, siden 7000 serien tar over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...