Gå til innhold

Asus klokker opp GeForce 7800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm lurer på hva prisen til ATI's nye kort blir når det kommer, jeg mener la oss si 4500,- for dette geforce kortet her da. ATI får stort press på seg ytelese messig og pris messig nå. Nå i disse dager så kjøper man da ikke xt850pe til 4000 lapper når man får Nvidia sin toppmodell til ca. samma pris?

 

Er jo ikke smart av ATI og la Nvidia få satt seg godt fast i markedet med disse korta til slike priser. ATI bør virkelig få ut fingern snart :yes:

Lenke til kommentar
Hmmm lurer på hva prisen til ATI's nye kort blir når det kommer, jeg mener la oss si 4500,- for dette geforce kortet her da. ATI får stort press på seg ytelese messig og pris messig nå. Nå i disse dager så kjøper man da ikke xt850pe til 4000 lapper når man får Nvidia sin toppmodell til ca. samma pris?

 

Er jo ikke smart av ATI og la Nvidia få satt seg godt fast i markedet med disse korta til slike priser. ATI bør virkelig få ut fingern snart :yes:

Tror r520 blir vært ventetiden :dribble:

Lenke til kommentar

Liker det ikke,klokking skal jeg ta meg av selv.

Dessuten blir vel dette unødvendig belastning på kortene,da en ikke har behov for et overklokket kort til enver tid. Mere varme, kortere levetid.

Nei få kortene i std utførelse til en billigere penge .

 

Kortet går under navnet "EN7800GTX TOP Limited Edition", og skal ifølge Asus klare en poengsum på 8697 3DMarks i standardtesten i 3DMark05. Dette skal være ca 1000 poeng bedre enn hva et standard klokket GeForce 7800 GTX klarer.

 

Selvsagt, og setter jeg mitt kort til samme hastigheten er poengsummen utlignet.

Eneste forskjellen er at jeg da sannsyneligvis har betalt 5-600 kr mindre for std kortet :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Liker det ikke,klokking skal jeg ta meg av selv.

Dessuten blir vel dette unødvendig belastning på kortene,da en ikke har behov for et overklokket kort til enver tid. Mere varme, kortere levetid.

Nei få kortene i std utførelse til en billigere penge .

Det vil vel finnes mange stock-speed-varianter også, dette er vel et nisjekort? Uansett tyder det jo bra at det er litt rom for ytelsesforbedring.

 

AtW

Lenke til kommentar
Liker det ikke,klokking skal jeg ta meg av selv.

Dessuten blir vel dette unødvendig belastning på kortene,da en ikke har behov for et overklokket kort til enver tid. Mere varme, kortere levetid.

Nei få kortene i std utførelse til en billigere penge .

Tja, det er vel sortering av brikker det går på her. Ved å kjøpe dette kortet vet du at du får en chip som faktisk takler denne, og sannsynligvis høyere hastigheter. Kjøper du stock kan du ha uflaks og få en drittchip som ikek vil klokke. Spørsmålet er bare om man kan forsvare prisforskjellen.

Lenke til kommentar
Liker det ikke,klokking skal jeg ta meg av selv.

Dessuten blir vel dette unødvendig belastning på kortene,da en ikke har behov for et overklokket kort til enver tid. Mere varme, kortere levetid.

Nei få kortene i std utførelse til en billigere penge .

Tja, det er vel sortering av brikker det går på her. Ved å kjøpe dette kortet vet du at du får en chip som faktisk takler denne, og sannsynligvis høyere hastigheter. Kjøper du stock kan du ha uflaks og få en drittchip som ikek vil klokke. Spørsmålet er bare om man kan forsvare prisforskjellen.

Ikke bare det. Mange gidder ikke / tør ikke å overklokke selv. Da er det mye bedre å kjøpe et kort som er "ferdig klokket" og med garanti :)

 

Det er forøvrig ingen som tvinger noen til å kjøpe dette kortet istedenfor billigere kort på std. frekvensen (som sikkert ikke lar seg klokke like bra om man skulle ønske det).

Lenke til kommentar
Liker det ikke,klokking skal jeg ta meg av selv.

Dessuten blir vel dette unødvendig belastning på kortene,da en ikke har behov for et overklokket kort til enver tid. Mere varme, kortere levetid.

Nei få kortene i std utførelse til en billigere penge .

 

Kortet går under navnet "EN7800GTX TOP Limited Edition", og skal ifølge Asus klare en poengsum på 8697 3DMarks i standardtesten i 3DMark05. Dette skal være ca 1000 poeng bedre enn hva et standard klokket GeForce 7800 GTX klarer.

 

Selvsagt, og setter jeg mitt kort til samme hastigheten er poengsummen utlignet.

Eneste forskjellen er at jeg da sannsyneligvis har betalt 5-600 kr mindre for std kortet :hmm:

Ikkje minst. som du sier selv; overklokkingen er jo nesten halve moroa^^ men for de som ikkje klokker så er det jo forsåvidt ypperlig :yes:

Lenke til kommentar
Bare det å få en skikkelig kjøler ferdig montert er jo verdt prisforskjellen på et par hundrelapper. Slipper å bekymre seg for tap av garanti ved skifte av kjøler og overklokking.

Jepp, en tilsvarende kjøler vil jo de fleste entusiaster kjøpe uansett, og jeg synes prisen var overraskende lav (fabrikk-klokkede kort pleier jo å koste flesk).

 

Det med garanti vil vel i praksis være ganske likt med standard-kort - jeg tror det er temmelig vanskelig å bevise at en defekt skyldes overklokking.

 

 

Jeg synes dette kortet virker som et interessant produkt, fordi man med sikkerhet vil få en klokkevennlig eksemplar og god kjøling. Men jeg har erfart med mine to siste nVidia-kort at de ble dårligere etter ganske kort tid. Prosessorene mine har som regel blitt bedre og bedre med tiden.

Lenke til kommentar
Liker det ikke,klokking skal jeg ta meg av selv.

Dessuten blir vel dette unødvendig belastning på kortene,da en ikke har behov for et overklokket kort til enver tid. Mere varme, kortere levetid.

Nei få kortene i std utførelse til en billigere penge .

Selvsagt, og setter jeg mitt kort til samme hastigheten er poengsummen utlignet.

Eneste forskjellen er at jeg da sannsyneligvis har betalt 5-600 kr mindre for std kortet :hmm:

Tja, det kost2er jo nesten like mye å kjøpe vifta, og som mange sier så får man jo et kort som garantert klarer overklokking, stillere kjøler og man slipper alt peset med å montere av og på den uorginale vifta. Btw så er det ikke noe problem på feks komplott(ja du leste riktig) å returnere kort man har skifta vifte på, så lenge man setter på den orginale ved eventuell feil. Mulig man mister garanti, men man har jo forbrukerkjøps loven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...