Gå til innhold

Crossfire i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teknisk er det vel ikke noe i veien. Spørsmålet er vel om de vil legge inn støtte i bios.

ATI har vel lagt det opp slik at hvem som helst kan bygge HK med støtte for Crossfire, mens når det gjelder SLI må man ha en tillegsbrikke på hovedkortet.

Dette er noe jeg mener å ha lest, og de har etter hva jeg kjønner lagt det opp slik at bl.a de intell kortene med 2stk 8x PCIe plasser skal kunne støtte Crossfire.

Lenke til kommentar
Teknisk er det vel ikke noe i veien. Spørsmålet er vel om de vil legge inn støtte i bios.

ATI har vel lagt det opp slik at hvem som helst kan bygge HK med støtte for Crossfire, mens når det gjelder SLI må man ha en tillegsbrikke på hovedkortet.

Dette er noe jeg mener å ha lest, og de har etter hva jeg kjønner lagt det opp slik at bl.a de intell kortene med 2stk 8x PCIe plasser skal kunne støtte Crossfire.

Merkelig at man kan gjøre om NF4-Ultra kort om til NF4-Sli kort da. Endret av Zipman
Lenke til kommentar
Vet noen om du kan kjøre crossfire på SLI kortene som er sluppet hittil, eller trenger du spesiell hovedkort støtte for dette?

Foruten xpress 200 crossfire hovedkort skal Crossfire nå også fungere med Intel 955X. Det eneste kravet til crossfire skal være 2x PCIe16x kort plasser, så det er da nok bare et spørsmål om drivere for at det skal også skal fungere med Nforce4SLi.

Lenke til kommentar
Teknisk er det vel ikke noe i veien. Spørsmålet er vel om de vil legge inn støtte i bios.

ATI har vel lagt det opp slik at hvem som helst kan bygge HK med støtte for Crossfire, mens når det gjelder SLI må man ha en tillegsbrikke på hovedkortet.

Dette er noe jeg mener å ha lest, og de har etter hva jeg kjønner lagt det opp slik at bl.a de intell kortene med 2stk 8x PCIe plasser skal kunne støtte Crossfire.

Merkelig at man kan gjøre om NF4-Ultra kort om til NF4-Sli kort da.

Det er jo fordi de bruker samme brikkene i alle kortene sine, men kutter bort egenskaper ettersom de går nedover på prisstigen. Men det er jo vanlig over alt

Lenke til kommentar
Vet noen om du kan kjøre crossfire på SLI kortene som er sluppet hittil, eller trenger du spesiell hovedkort støtte for dette?

Foruten xpress 200 crossfire hovedkort skal Crossfire nå også fungere med Intel 955X. Det eneste kravet til crossfire skal være 2x PCIe16x kort plasser, så det er da nok bare et spørsmål om drivere for at det skal også skal fungere med Nforce4SLi.

Hmmm.. jeg ville også tro det, men dette må det da være noen som vet? Jeg kan ikke blåse penger på en godt nytt hovedkort nå for så å måtte bytte det også ut dersom jeg har lyst på crossfire litt senere. I revers så blir det dumt å vente dersom jeg ikke trenger =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...