Gå til innhold

Minnepinne lagrer skrivebordet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

man kan kjøre firefox fra usb med følgende versjon

http://johnhaller.com/jh/mozilla/portable_firefox/

 

brukt denne løsningen lenge og det går stort sett greit, litt treig med bookmarks, men nå har jeg ikke fått ut fingern til å kjøpe en kjappere greie.

 

jeg vil tro det er et marked for slike nobrainer-løsninger, dog jeg vil arkivere denne saken under 'ok, men hvorfor" katalogen...

Lenke til kommentar
Genialt produkt til en fin pris. Jeg fikk lyst på en slik selv om kompatibiliteten er ganske begrenset. Siden dette er første versjon og alt sikkert styres av firmware så tipper jeg det kommer mer kompatible oppdateringer senere.

Etter hva jeg har forstått så går det an å kjøre Migo fra en rekke minnepinner, så jeg er ikke sikker på at det er firmwareavhengig. Må lese litt på hjemmesiden deres, da jeg baserer meg på indisier her :)

Lenke til kommentar

Er jo bare å spesifiser at den skal ta med application data mappa di da, så får du både FF og TB slik du vil ha dem ;)

 

det store spørsmålet er om den funker på "gjestePCen" uten programvare...for ellers blir det litt fåfengt spør du meg..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
hvis du har mange PC'er, er det en fordel hvis enhver PC du "besøker", har samme skrivebord, samme instillinger, samme mail instillinger når du åpner mailprogrammet, alle bookmarks fra browseren, o.s.v....

Er vel omtrent bare å kopiere hele documents and settings mappa da. Gjorde det på skolen før ferien - blir spennende å se om det funker å bare slenge over hele mappa igjen :p

Lenke til kommentar
hvis du har mange PC'er, er det en fordel hvis enhver PC du "besøker", har samme skrivebord, samme instillinger, samme mail instillinger når du åpner mailprogrammet, alle bookmarks fra browseren, o.s.v....

Hmm, er det bare jeg som tenkte domene her? :) Det er klart at hvis du er på farten så kan en minnepinne være en grai løsning, men du beskrev en ypperlig domeneløsning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...