Gå til innhold

Nye Windows-oppdateringer i neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skulle igrunn ønske at de som ikke har betalt for win xp ei heller fikk oppdatert de uansett whatsoever.

Helt enig - kutt all support/oppdatering til denne gruppen, eller aller helst; deaktiver pirat-OS (med en måneds frist til å registrere før OS'et blir inaktivt) når de prøver seg på Windows Update. Jeg skjønner ikke at MS gidder å 'hjelpe' freeriderne med tanke på hvor billig XP faktisk er.

 

Alle som har råd til en PC har råd til en tusenlapp for et OS også - det er ikke betalingsevnen det står på hos 99,9% av disse brukerne, men viljen. Personlig kunne jeg kjøpt nesten 7 originale Win XP Home i året for de 499,- i måneden jeg bruker på bredbånd.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Shimano: 900 ,- for XP syns jeg fortsatt alt for dyrt. syns 500 hadde vært en passende pris.

Med tanke på at et litt omfattende CD/DVD-brenneprogram (Nero) koster over 400,- eller at et nytt spill koster 499,- så synes jeg 900,- eller hva det var for et OS som ligger i bakgrunnen og 'gjør jobben' hvert eneste minutt maskinen er i bruk er latterlig billig. Hvis 900,- er en helt uoverkommelig sum for noe man bruker hver dag så burde man kanskje ha litt andre prioriteringer enn å sitte foran PC'en.

 

Men dette påvirker jo selvfølgelig bare oss som betaler for programvare da; 'gratis' er alltid billigere enn å betale noe enten det er en femtilapp eller ti tusen det er snakk om. Jeg tror ikke MS hadde solgt en eneste ekstra XP hvis de reduserte prisene til 500,- Da hadde folk bitcha og sagt at det burde kostet 250,- for at de ville vært villige til å betale for å rettferdiggjøre at de egentlig ikke gidder å betale for noe som de alikevel kan lure til seg ;)

 

Er jo så utrolig hyggelig at Microsoft har stengt ute alle de av oss som ike har kjøpt XP'n sin. "Gleder" meg til Virus-stormen som kommer pga. det Genuine Advantage-dritten.

Jeg og - håper det virkelig tar av, da skal jeg kose meg stort. Og jeg kommer til å ha null sympati for de som rammes fordi de ikke har en eller annen nødvendig update :D

 

Ellers så har jeg full respekt for de som ikke ønsker å betale for et OS og heller bruker gratis varianter. Folk som ikke vil betale derimot og alikevel klager og syter er jo om ikke annet stor underholdning...

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Nå er det en helt legal måte å få oppdateringer fra MS selv med dette genuine greiene installert.

Søk så finner dere en tråd her på forumet om hvordan det løses.

Nå selger de jo XP pro verjonen for 1154,75 til de som leverer inn et registreringsskjema over hvor de fikk tak i piratversjonen sin, hva den kostet og annen info.

Jeg gjorde det og sitter nå med fullversjonen (ikke OEM) til overnevnt pris.

Lenke til kommentar
... "Helt enig - kutt all support/oppdatering til denne gruppen, eller aller helst; deaktiver pirat-OS (med en måneds frist til å registrere før OS'et blir inaktivt) når de prøver seg på Windows Update." ...

Det blir jo Microsoft sitt problem hvordan de velger å komme piratkopiering til livs. Men jeg må si meg dypt uenig med ditt forslag om å deaktivere pirat-OS.

 

Fordi du har ingen garanti for at du ikke også siler ut lovlige lisenser i samme vending. Hvis du driver seriøs forretningsvirksomhet så er det ganske ubehagelig å oppleve en klagestorm fordi du har stengt ute seriøse og lovlydige brukere.

 

Greit nok at de starter bekjempelse mot piratkopiering, men de bør nok heller legge det inn i neste Windows versjon :roll: (Vista - hvis navnet holder så lenge :p ) hvis de skal gå så drastisk til verks som du foreslår. Hvis de gjør det med neste Windows versjon som ingen andre har installert ennå (bortsett fra beta testere - som også vet at de risikerer at funksjoner droppes eller forandres radikalt på) går dette nok mye glattere og tryggere.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det var da fælt så mange ganger de ber deg installere oppdatering av Windows Update tjenesten i de siste ukene.

 

Litt plagsomt i grunnen at de ikke klarer å bestemme seg for noe. Putt putt.

 

Fikk denne utfyllende informasjonen ved besøk under oppdatering av Windows XP Prof.:

 

____________________________________________________________

Windows Update

 

To use this latest version of Windows Update, you will need to upgrade some of its components. This version provides you with the following enhancements to our service:

 

 

Express and custom installation: Choose only the most recent critical updates or pick and choose from all available updates.

Smarter downloads: If downloading is interrupted, the process will start up where it left off the next time you download that update.

Smaller downloads: Only the files your computer needs are downloaded, saving download time and connection-speed costs.

One version: Only the most recent updates are offered to you.

Less clutter: You can now hide updates you don't want to see.

Update news: A News from Microsoft section on the Windows Update home page displays tips and the latest information.

 

Details

 

Windows Genuine Advantage Validation Tool (KB892130)

443 KB , 2 minutes

The Windows Genuine Advantage Validation Tool enables you to verify that your copy of Microsoft Windows is genuine. The tool validates your Windows installation by checking Windows Product Identification and Product Activation status. After you install this item, you may have to restart your computer. Once you have installed this item, it cannot be removed.

 

 

Total: 443 KB , 2 minutes

 

 

Download and Install Now

Endret av G
Lenke til kommentar

All prat om at også piratene skal kunne laste ned de viktigste sikkerhetsoppdateringen ser for meg ut til å være skikkelig svada. Nå ser det for meg ut til at de har strammet grepet en gang for alle for å blokkere piratkopiering. Det så jeg når jeg i dag skulle oppdatere Windows XP Prof. Her er tekst fra et skjermbilde i IE under oppdateringsprosedyren. Jeg har selvfølgelig lovlig lisens av Windows XP (kan hende piratene bruker andre metoder for å komme rundt begrensningene i systemet). Kjipt for piratene :p :

 

 

 

Genuine Windows Validation

 

[ Support ID: ########## ]

To get updates, you must first validate your Windows software. Validation assures that you are using an authentic and fully licensed copy of Windows.

 

Why use genuine Microsoft software?

Genuine Microsoft software offers you greater reliability, faster access to support, and an overall richer experience. Discover today the rich benefits of the Windows Genuine Advantage program.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...