Gå til innhold

Demo av Dungeon Siege II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåja, det var nå ikke SÅ annerledes fra 1'ern. Synes egentlig det var temmelig likt.

De eneste forskjellene jeg kan se er at dette spillet har et kanskje så fint skill-system, en så vidt forbedret grafikk ("så vidt" blir vel å ta i for mye, da grafikken ikke er forbedret så mye en gang), en større valgfrihet, og en veldig fin historie.

 

Jeg har sett traileren, som ser helt rå ut, men spillet er langt ifra sånn. Kan egentlig ikke huske å finne noe filmatisk med spillet annet enn de veldig kule intro-sekvensene (som sikkert tar en stor andel av demoens plass).

 

Selv synes jeg dette er bra, for jeg kan ikke ønske mer enn et nytt DS, lignende 1'ern, men mer valgfrihet, bedre historie (veldig LOTR/NWN/Baldur-inspirert), nye våpen og nye fiender (samt masse nye items, friends, hærer, osv osv).

 

Demoen er utrolig bra, når man tenker at den skal informere om hvordan spillet blir.

 

Man får med introsekvensene, slik at man kjenner historien.

Man får spilt treningsoppdraget i begynnelsen, slik at man vet hvordan spillet skal spilles.

Man får se litt på hvordan friheten blir i spillet, osv osv osv.

 

Veldig bra demo. Denne demoen bør være alt som skal til for at du skal vite om du vil like fullversjonen eller ikke. :)

 

BTW: Kan dere stenge min tråd om demoen nå? Er jo ikke vits med flere. :)

Lenke til kommentar
Irriterer meg at figurene faen ikke klarer å forsvare seg selv. Står bare der, og forsvarer seg ikke før jeg sier at de får lov til det. I DS1 var det jo en sånn "strategi"-sak.

Jeg har på følelsen av at du klaget over nesten akkurat det samme i et annet spill, som du skrev om her på forumet.

 

Jeg mener ikke at du klager over noe som er likt, men at du klager på samme måte, over noe som faktisk KAN endres.

 

Noen gang tenkt å sjekke innom options-menyen? Tydelig vis ikke, for der finner du to funksjoner.

Den ene er auto-attack close enemies.

Den andre er auto defend when attacked by enemies.

Lenke til kommentar
Er denne demoen den samme som multiplayer betaen?

 

Samme kart og missions ser jeg, men er det endre noe på karakter/skills eller fikset på AIen?

Det finnes ingen multiplayer-demo. Det finnes en BETA.

Men jo, demoen er lik BETAen i settingen.

Først ser man en kjempebra introvideo (du synes i allefall den er bra om du liker Fantasy og RPG), så kommer du på ei strand sammen med mange andre leiesoldater.

Fra der kjemper du deg gjennom fiendene helt til slutten av det brettet.

Så havner du i fengsel (slik som i BETAen), men demoen fortsetter lenger enn BETAen.

Dessuten er veldig mye forbedret.

 

EDIT: Ajaj, hvorfor brukte jeg ikke bare EDIT-knappen i forrige innlegg. :no:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC' date=05/08/2005 : 17:21] Noen gang tenkt å sjekke innom options-menyen? Tydelig vis ikke, for der finner du to funksjoner.

Den ene er auto-attack close enemies.

Den andre er auto defend when attacked by enemies.

Det var jo et dumt sted å plasere de. i 1-eren var det jo litt strategi involvert, men nå løper de bare etter første fienden de ser?

Lenke til kommentar

Det var da ikke så anderledes enn det første spillet, utviklingen av personer var noe mer komplisert enn hva det var på det forrige spillet og en kan tydeligvis gjøre mer. Det er jo fint at det er litt mer ting en kan gjøre og at en kan ha flere forskjellige dyr, ikke bare eselet. En annen ting jeg likte er at det kommer nye monstere der en har rensket det ut, etter at en ikke har vært der på en stund.

En annen ting som var skuffende var at det virket mer som en utvidelse av det gamle spillet enn en ny versjon.

Endret av pertm
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd DS 1, men har tenkt på det mange ganger, laster ned demoen til 1en nå, har spilt ds 2 demoen, og må si spillet var ganske bra, veldig avslappende i grunn, skill systemet og sånt er veldig bra, og specialties er enkelt, og ikke så avansert som på d2 med masse frames og synergies.

 

Har noen spørsmål, hvor høyt kan hver specialty komme? Og fungerer sånne som følger med deg som vanlige chars, sånn at du kan ha dem med deg hele spillet, og de kan bli like bra som deg osv, eller sier de hade etter ei stund?

Et lite spørsmål til slutt, hvor lang er demoen? Synes det var utrolig mye man kunne gjøre til at det var demo.

Fullversionen skal skaffes asap, det er vel cd-key på det?

Lenke til kommentar
Og fungerer sånne som følger med deg som vanlige chars, sånn at du kan ha dem med deg hele spillet, og de kan bli like bra som deg osv, eller sier de hade etter ei stund?
Alle karakterene er likeverdige, den du begynner meg kan dø og du kan fortsette likevel. Du kan jo til slutt ende opp med en helt annen figur/gjeng.
Fullversionen skal skaffes asap, det er vel cd-key på det?
Niks. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...