Gå til innhold

Windows Vista og virtuelle mapper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ein forferdeleg ting :) Det gode gamle systemet er jo genialt, men det er ein annan ting har eg ofte tenkt på at kunne vore nyttig. Eit nytt filsystem der ein kan bruke virtuelle filer på den måten at du f.eks. kan ha same fila i fleire mapper, uten at ho bruker meir enn "ein" plass på harddisken slik:

 

C:\Musikk\Kent\hello.mp3

C:\Musikk\Jarle\hello.mp3

C:\Musikk\Kent & Jarle\hello.mp3

 

Det hadde i alle fall vore oblokatorisk om eg skulle lage mitt eige filsystem :)

Lenke til kommentar

Det er jo noe sånt de har laget.

Det skulle egentlig bli et filsystem ut av det, veit ikke om det har blitt det.

Men du har mulighet til å ha en mappe med all musikken din i, en med all syre-tecknoen din og en med Backstreet boys :)

 

Synes det er et fint konsept, selv om de sikkert har laget det alt for bloat!

Lenke til kommentar

Synes at ikonene var store. Skal det bare bli større og større ikoner i Windows? Er det for å hjelpe de svaksynte kanskje? Sånn en innstilling tror jeg at jeg ville forandret på ganske raskt hvis det var på mitt system ja. ;)

Endret av G
Lenke til kommentar
En av nyhetene som kommer i neste års Windows-versjon, nemlig Windows Vista, er virtuelle mapper. Den nye funksjonen skal gjøre det mye enklere og mer brukervennlig å finne frem filer på PCen din.
Virtuelle mapper? nei takk! Det at filene vises et annet sted en de virkelig befinner seg er utrolig irritérende! Dette var noe M$ begynte med i windows 98, og det har blitt mer og mer av det. I XP er det mer enn nok, og verre skal det bli. La brukerene få ha pcen sin slik de selv vil.
Lenke til kommentar
Virtuelle mapper? nei takk! Det at filene vises et annet sted en de virkelig befinner seg er utrolig irritérende! Dette var noe M$ begynte med i windows 98, og det har blitt mer og mer av det. I XP er det mer enn nok, og verre skal det bli. La brukerene få ha pcen sin slik de selv vil.

Helt enig. Men, jeg tviler sterket på at gjennomsnittsburkerne diskuterer nye ting i Windows Vista enda. Jeg ser helt klart for meg at dette er ting som brukere kommer til å like, meg selv inbefattet bare jeg får laget en liten applikasjon som kan opprette virtuelle mapper helt slik jeg ønsker det. Det kommer nemlig til å løse en del problemer jeg har pr i dag, nemlig sortering av dokumenter som logisk sett hører inne under to kategorier.

Lenke til kommentar
Synes at ikonene var store. Skal det bare bli større og større ikoner i Windows? Er det for å hjelpe de svaksynte kanskje? Sånn en innstilling tror jeg at jeg ville forandret på ganske raskt hvis det var på mitt system ja. ;)

Kanskje musa sin scroller blir forbruksvare nå :roll:

Lenke til kommentar
Det må være fint å ha, men det er kjipt om man tror man har ryddet opp i dokumentene sine, og så har man bare slettet en haug med snarveier...

:!: Godt argument

Og i hvilken grad er dette forskjellig fra Windows 2000, XP eller 2003? Eller søkemapper i Outlook? Jeg synes det er nesten morsomt når slike problemstillinger trekkes fram, når vi faktisk har håndtert "problemene" i mange år allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...