Gå til innhold

AMD: Litt tilbake i 2. kvartal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, "litt tilbake" når AMD går nedover og" amd øker på bekstning av Intel" når AMD går oppover? Det er var jeg kaller objektivitet det. Vel vel, vann under broen.

 

Dette viser vel egentlig AMD sitt problem, bærbar teknologi. Intel levere vel like mangen mobile som stasjonære maskiner nå vil jeg tro, eller såfall så godt som like mange. Sef er det greit å være og leke i ytelses toppen av X86 men der ligger ikke volumet eller pengene. Et annet problem er at ytelses toppen i X86 verden er alt for lav til å konkurer med de som virkelig er de store gutta.

 

Vi får se hva som skjer når P-M blir dualcore og når den kommer til stasjonære maskiner, men jeg har en følelse av at det kommer til å bli et nasty år for AMD på alt untatt high end og server markedet.

Lenke til kommentar
Ok, "litt tilbake" når AMD går nedover og" amd øker på bekstning av Intel" når AMD går oppover? Det er var jeg kaller objektivitet det. Vel vel, vann under broen.

:) Tenkte også mitt da jeg leste artikkelen.

 

Tror også at dersom AMD virkelig vil øke på bekostning av Intel i volummarkedet trenger de en skikkelig konkurrent til Centrino på det bærbare markedet, Turion er vel og bra, men det er fremdeles ingen "helhetsløsning" av type Centrino. Og Intel har vært utrolig flinke til å spre det glade Centrino budskapet :) Så kan man mislike dette og centrino hvor mye man vil..

Lenke til kommentar
Ok, "litt tilbake" når AMD går nedover og" amd øker på bekstning av Intel" når AMD går oppover? Det er var jeg kaller objektivitet det. Vel vel, vann under broen.

 

Dette viser vel egentlig AMD sitt problem, bærbar teknologi. Intel levere vel like mangen mobile som stasjonære maskiner nå vil jeg tro, eller såfall så godt som like mange. Sef er det greit å være og leke i ytelses toppen av X86 men der ligger ikke volumet eller pengene. Et annet problem er at ytelses toppen i X86 verden er alt for lav til å konkurer med de som virkelig er de store gutta.

 

Vi får se hva som skjer når P-M blir dualcore og når den kommer til stasjonære maskiner, men jeg har en følelse av at det kommer til å bli et nasty år for AMD på alt untatt high end og server markedet.

AMD sitt problem er jo at folk ikke kjøper det beste produktet, AMD leder jo ikke på desktop-fronten heller, selv om intel sine CPUer ikke akkurat har vært teknologiske mirakler i det siste.

 

Jommen om jeg vet om det blir et nasty år eller ikke, ser jo ikke ut til at ytelse er så veldig relevant uansett.

 

PS: var ikke litt av poenget med artikkelen at grunnen var økt total produskjon, og at intels økning dermed ikke var på bekostning av AMD, men "på bekostning av" økt salg.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
PS: var ikke litt av poenget med artikkelen at grunnen var økt total produskjon, og at intels økning dermed ikke var på bekostning av AMD, men "på bekostning av" økt salg.

 

Jo, forstod det sånn jeg og .

Man tapt markedsandel er tapt markedsandel uansett hvor mye produksjonen måtte øke. Det hjelper lite for AMD med konstant eller økende produksjon dersom Intel øker mye mer hvert år. Det er ikke bare kvantum som gjelder, men også posisjon i markedet.

Lenke til kommentar
PS: var ikke litt av poenget med artikkelen at grunnen var økt total produskjon, og at intels økning dermed ikke var på bekostning av AMD, men "på bekostning av" økt salg.

 

Jo, forstod det sånn jeg og .

Man tapt markedsandel er tapt markedsandel uansett hvor mye produksjonen måtte øke. Det hjelper lite for AMD med konstant eller økende produksjon dersom Intel øker mye mer hvert år. Det er ikke bare kvantum som gjelder, men også posisjon i markedet.

 

Ja, det er jo greit nok det, men om man hadde skrevet "på bekostning av AMD" så hadde det kunne skapt forvirring.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...