Gå til innhold

GeForce 7 for proffene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått inn et FX 4500 til å "leke med" på jobben nå, og det er enda større enn det ser ut på bildet! :dontgetit: Kjørte det opp i den nye testmaskinen vår, og bildekvaliteten er strålende med alt på maks, men det skulle vel bare mangle. Bråker ikke så mye som fryktet heldigvis! Men er ikke lydløst heller...

 

Btw: Kjører kortet på et socket 939 system med X2 4400+ CPU og 4GB minne. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det kortet såg ihvertfall kanon stilig ut :thumbup:

Ryktene sier at samme kjøler kommer til å bli brukt på 7800 Ultra (hvis R520 kommer til å yte bra nok til at det slår 7800GTX)

 

Begynner å bli på tide med "Cool&Quiet" på skjermkort også gitt..

G70 er faktisk veldig stille, og utviklier mye mindre varme en forige generasjon med high-end kort (X850XT PE & 6800 Ultra)

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor' date='01/08/2005 : 13:32']
Det kortet såg ihvertfall kanon stilig ut :thumbup:

Ryktene sier at samme kjøler kommer til å bli brukt på 7800 Ultra (hvis R520 kommer til å yte bra nok til at det slår 7800GTX)

 

Begynner å bli på tide med "Cool&Quiet" på skjermkort også gitt..

G70 er faktisk veldig stille, og utviklier mye mindre varme en forige generasjon med high-end kort (X850XT PE & 6800 Ultra)

Hehe, høres flott ut, men tror eg greier meg med mitt nye 7800GTX en tid fremover :whistle:

Lenke til kommentar

Når det gjelder støyen på dette kortet så er det hørbart, men grunnet ganske stor vifte som rusler på forholdsvis lavt turtall er det "behagelig" støy. Med det mener jeg at det er et lavfrekvent sus, og ikke et høyfrekvent hvin som det er fra en del andre skjermkort(og chipset :nei: ). Hører nesten ikke maskinen under kontorpulten her, men er ikke i det stilleste kontor miljøet heller... :whistle:

Lenke til kommentar
Raptor,01/08/2005 : 13:32]
Det kortet såg ihvertfall kanon stilig ut :thumbup:

Ryktene sier at samme kjøler kommer til å bli brukt på 7800 Ultra (hvis R520 kommer til å yte bra nok til at det slår 7800GTX)

 

Begynner å bli på tide med "Cool&Quiet" på skjermkort også gitt..

G70 er faktisk veldig stille, og utviklier mye mindre varme en forige generasjon med high-end kort (X850XT PE & 6800 Ultra)

Hehe, høres flott ut, men tror eg greier meg med mitt nye 7800GTX en tid fremover :whistle:

Ja, og hvis du hadde testet 7800GTX kortet ditt mot dette Quadro kortet i spill så hadde du gruset Quadro kortet. Quadro serien er ikke beregnet på spill...

 

Dette nye Quadro kortet har samme grafikkbrikke som på 7800GTX, men litt andre funksjoner på kortet, blandt annet dual link DVI porter og 512Mb minne...

 

Hadde vært morro om noen moddet dette til vanlig GeForce, og testet ut litt med det for å se hvor mye det klokker, og om G70 klarer å nytte seg av 512Mb minne

Lenke til kommentar
Raptor' date='01/08/2005 : 13:42']
Raptor,01/08/2005 : 13:32]
Det kortet såg ihvertfall kanon stilig ut :thumbup:

Ryktene sier at samme kjøler kommer til å bli brukt på 7800 Ultra (hvis R520 kommer til å yte bra nok til at det slår 7800GTX)

 

Begynner å bli på tide med "Cool&Quiet" på skjermkort også gitt..

G70 er faktisk veldig stille, og utviklier mye mindre varme en forige generasjon med high-end kort (X850XT PE & 6800 Ultra)

Hehe, høres flott ut, men tror eg greier meg med mitt nye 7800GTX en tid fremover :whistle:

Ja, og hvis du hadde testet 7800GTX kortet ditt mot dette Quadro kortet i spill så hadde du gruset Quadro kortet. Quadro serien er ikke beregnet på spill...

 

Dette nye Quadro kortet har samme grafikkbrikke som på 7800GTX, men litt andre funksjoner på kortet, blandt annet dual link DVI porter og 512Mb minne...

 

Hadde vært morro om noen moddet dette til vanlig GeForce, og testet ut litt med det for å se hvor mye det klokker, og om G70 klarer å nytte seg av 512Mb minne

Vel, siden jeg ikke gidder å laste ned 3dMark engang, så blir det hvertfall ikke meg som prøver å modde det. Skal brukes i jobben(til litt html punching :p )så er vel greit å la det være i fred! :innocent:

Lenke til kommentar
Det er i praksis små forskjeller på et Quadro kort og det GeForce kortet dette bygger på - tilsvarende mellom FireGL og nyere Radeon kort.

 

Det betyr at Quadro FX4500 sannsynligvis være like egnet i et spill som GF 7800 GTX.

Ikke uten videre. Den største forskjellen ligger i driveren som er designet/optimalisert for forskjellige formål.

Lenke til kommentar
Det er i praksis små forskjeller på et Quadro kort og det GeForce kortet dette bygger på - tilsvarende mellom FireGL og nyere Radeon kort.

 

Det betyr at Quadro FX4500 sannsynligvis være like egnet i et spill som GF 7800 GTX.

Ikke uten videre. Den største forskjellen ligger i driveren som er designet/optimalisert for forskjellige formål.

Riktig...

 

Måtte fått kortet til å tro at det var et GeForce kort med RivaTuner eller noe sånt, og slik fått kjørt inn driveren det kortet ville ha matchet med i GeForce serien.

 

Quadro driveren er som sagt overhodet ikke beregnet til spill, og ytelsen ville ha grenset til håpløs. Særlig i DirectX

Lenke til kommentar

Og siden man i Linux bruker samme driveren for Quadro og GeForce, så betyr det vel at det er et eneste stort rip-off for Linux brukere? Har sjelden følt meg så lurt som når jeg kjøpte et Quadro 980XGL for bruk i en Linux boks. Dobbelt så dyrt som GeForce, og lavere ytelse..

 

Noen som har noen synspunkter på Quadro i Linux bokser?

 

mvh

 

jl

Lenke til kommentar
jeg synes prisen var litt droy vis du skal bruke det til spilling. men sikler over den kjoleren!!! grrr...

Les tråden... Kortet er ikke lagd for spillebruk

 

Og siden man i Linux bruker samme driveren for Quadro og GeForce, så betyr det vel at det er et eneste stort rip-off for Linux brukere? Har sjelden følt meg så lurt som når jeg kjøpte et Quadro 980XGL for bruk i en Linux boks. Dobbelt så dyrt som GeForce, og lavere ytelse..

 

Noen som har noen synspunkter på Quadro i Linux bokser?

 

Hva er det du mener nå? Skjønner ikke problemet. Det er bare å laste ned Quadro driveren for Windows også... Den ligger på samme side som Windows driveren.

 

Skjønner dere ikke det her... :roll:

nVidia Quadro og ATi FireGL drivere er optimalisert på profesjonelle applikasjoner som benytter primært OpenGL for eksemple LIGHTWAVE 3D, SOFTIMAGE|XSI, SOFTIMAGE|3D osv.

 

I disse profesjonelle applikasjonene er ytelsen ofte flere ganger bedre enn "GeForce" driveren, men som sagt så er ikke disse Quadro driverene laget for spill. Derfor er de meget dårlige der. Det samme gjelder ATi sine FireGL drivere...

 

Skjønte dere det nå? ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...