Gå til innhold

Skader øynene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mobilstråling er vel nett som kaffi, eine dagen er det usunt andre dagen ikkje.

Uenig! Alt innebærer en viss risiko, kaffe også. Det er bare medias manglende evne til å se nyansene og blåse alt opp i svart og hvitt, farlig og ufarlig, som får det til å virke slik. Kaffe gir helserisiko, akkurat som mobilstråling gjør det. Men størrelsen på risikoen og hvilke symptomer risikoen innebærer er ganske ubetydelige. De burde ha kommet med risiko-tall og symptomer, ikke "farlig - ikke farlig". Hvis man skal tenke sånn så kunne man gjerne byttet ut ordet mobilstråling med delsetninga "å kjøre til butikken". Det kan også blåses opp til å være "farlig" eller dempes til å stemples som "ufarlig". Alle vet at begge deler er feil.

 

PS. Lurer på hvordan de gjorde undersøkelsen, om kalveøynene fikk blodgjennomsntrømning, fukt fra tårekanaler, og hvilke stråledoser som ble brukt. (En mikrobølgeovn på 1000W med 2,4GHz stråling kan ikke akkurat sammenlignes med et WLAN-kort som også er 2,4GHz, men bare 0,1W)

Lenke til kommentar

Begynner å lure om jeg ikke skal skaffe meg en blyboks mobilen kan ligge i...

 

Tror nesten jeg bare skal kvitte meg med mobiltelefonen og gå tilbake til slik det var før: Varr jeg ikke hjemme, måtte du bare vente til jeg var hjemme. Har jo tross alt email etc å nå meg på uansett.

Endret av viranth
Lenke til kommentar
Begynner å lure om jeg ikke skal skaffe meg en blyboks mobilen kan ligge i...

:!: LOL, her ser man konsekvensen av at mediene ønsker fete overskrifter som tiltrekker seg lesere: Skremselpropaganda helt ute av proporsjon, som til og med folk tror på.

 

Spis mer brocoli sier bare jeg. :p Da forlenger man nok livet mye mer enn om man skulle slutte å bruke telefonen.

Lenke til kommentar

Hmmja. Skade øynene er jo en reell trussel da. Men det spørs jo på avstanden til disse øynene, hvorvidt dødt vev reagerer annerledes enn levende vev, og sist men ikke minst, hvor mye en bruker telefonen. Ser jeg på statistikken for mobilen min så har jeg brukt denne til sammen ti timer siden jeg fikk den i februar.

 

Den forrige mobilen hadde jeg i ett og et halvt år, og klokket inn noe nært 30 timer total samtaletid. Mobilen før det igjen varte et år og hadde vel 24 timer med total samtaletid. Med andre ord er jeg ikke en gang noe nær to uker konstant stråling mot øynene fra mobilene mine. Det er dermed også lov å tro at eventuelle skader har fått langt mindre omfang, og at øynene mine har blitt mer skadet av at jeg har fått nafta inn på dem to ganger, pluss litt sånn vanlige greier.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...