Gå til innhold

Norton AntiVirus 2006 testes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for meg er det kun aktuelt med to antivirus.

 

1) NOD32

2) KASPERSPY

 

alt annet har jeg rett og slett mistet tiltro til pga ressursbruk. Og selv med dual core cpu er det ikke aktuelt for meg å måtte bruke den ene kjernen kun til tunge og dårlige antivirusprogrammer .D

Lenke til kommentar

Har brukt Norton i alle år, men tror jeg må skaffe meg noe annet. Min begynner sikkert å bli uttdatert (Norton Antivirus 2004).

Kanskje noen skal tipse norton om å lage en "light"-versjon antivirus programmet, en uten alle de fancy funksjonene, men som til gjengjeld ikke bruker opp alle ressursene? :w00t:

 

 

Edit:

Har forsåvidt ikke no virus.. Men nå handler det også om å ikke bruke kazaa og ie, ikke bare det beste antivirus programmet :ermm:

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Har mistet tiltro til avinstallering av Norton Antivirus. Avinstallering kan være en vesentlig egenskap med et program, og spesiellt for antivirus programmer da de gjerne går i tottene på hverandre (systemkonflikt) om du har flere forskjellige installert.

 

Norton Antivirus er det verste produktet jeg kjenner til angående avinstallering, fordi det blir liggende igjen både filer og kataloger, men det som er det verste er alle registernøklene som forblir på systemet. De er vanskelige å lokalisere for den uerfarne bruker.

 

Hvis du for eksempel vil bytte ut med antivirus program fra Computer Associates (CA) så vil installasjonen av CA sitt produkt gjenkjenne Norton Antivirus, og resultatet er at det nekter å installere seg før du har avinstallert Norton Antivirus. Det nytter ikke å bare slå av antivirus vakten i Norton Antivirus. CA burde hatt en opsjon for de som tør å kjøre med flere antivirus programmer samtidig for å kunne omgå denne "beskyttelsen" / overprøvingen. Så det kan bli et problem av slike rester i systemet.

 

Norton Antivirus er en av de tregeste skannerene jeg har prøvd. Det burde de ha skjerpet seg på. Programmene krever en del av systemet ditt også. De er ikke akkurat av de raskeste til å få åpnet heller. Tror mye skyldes dårlige programmeringsteam og blytunge programmeringsverktøy, uten at jeg egentlig vet hva som foregår bak veggene hos Symantec.

 

Jeg har funnet meg et gratis tysk alternativ som virker ganske lovende. Hvis noen er nysgjerrige så heter det AntiVir. Kun gratis for privat bruk vel og merke.

Lenke til kommentar

Har opplevd at Norton Antivirus ikke klarer å fjerne viruset, bare lokalisere det. Er det flere som har opplevd akkurat det? Er det vanlig blant antivirus produsentene å kun legge til virus definisjonen og ikke en ordentlig innebygget fjerne rutine? Kanskje det ikke er like enkelt og effektivt å lage oppskrift for å fjerne et virus som det er å finne fingeravtrykket til det. Kan hende det kom en fjernerutine for det senere eventuellt, "lenge" etter at jeg hadde bruk for en slik. :roll:

 

Husker ikke navnet på viruset dessverre.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Denne websiden burde kunne fungere som godt nok bevis for at Norton Antivirus har vært problematisk å avinstallere tidligere. Her er linken for en oppskrift du må benytte hvis du har en type installasjon:

 

URL #1

 

Og her er en hel liste med mulige metoder til forskjellige varianter av Symantec sine produkter:

 

URL #2

 

 

At det går an å skrive så dårlig kode av et firma som enkelte roser opp i skyene det er interessant. Ville holdt meg unna Symantec produkter hvis en kan ihvertfall. Selvfølgelig har de jo noen bra produkter innimellom. Og spesiellt når de har kjøpt opp en del produkter og selskaper. Er likevel skeptisk til hvor gode disse produktene vil være å hanskes med når en har fått noen generasjoner med "pølsefingrer" til å klå på koden.

 

Symantec er jo flinke til å flikke på selve LiveUpdate modulen sin, men det er nokså sjelden mellom produktfiksene. Hadde de kunnet ordnet produktene sine med en LiveUpdate nedlastning slik at det lot seg avinstallere ville det vært litt bedre ihvertfall.

 

2005 versjonen har jeg ikke testet ennå så den vet jeg ikke hvordan er blitt på det nevnte punkt. Av den første URL'en så ser det ut til at problemet var værst fra 2003 versjonen og bakover. Et ord beskriver mitt forhold til Symantec godt: Skeptisk

Endret av G
Lenke til kommentar

Hei. For meg er det ikke noe problem å fjerne Norton fra maskina. Man må bare gjøre det på riktig måte. Vanligvis når jeg vil ha bort Norton tar jeg samme slengen å hiver vekk noen programmer. Så derfor gjenoppretter jeg et Image som tar seg av den jobben. Men jeg har egentlig aldri hatt noen problemer om jeg har lyst til å avinstallere Norton heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...