Gå til innhold

Introduserer lydløs kjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel å bra at de konsentrerer seg om å få ned støynivået, men jeg ser meg litt skeptisk på passiv kjøling...

 

Synes i stedet at de kunne ha lagd kjølere med større vifter, de fleste skjermkort har små vifter og små kjøleribber...

Vil gjerne se et skjermkort med store kjøleribber og en tynn 80mm vifte på siden, så får man iallefall litt sirkulasjon rundt skjermkortet og over minnebrikkene...

Lenke til kommentar
Vel å bra at de konsentrerer seg om å få ned støynivået, men jeg ser meg litt skeptisk på passiv kjøling...

 

Synes i stedet at de kunne ha lagd kjølere med større vifter, de fleste skjermkort har små vifter og små kjøleribber...

Vil gjerne se et skjermkort med store kjøleribber og en tynn 80mm vifte på siden, så får man iallefall litt sirkulasjon rundt skjermkortet og over minnebrikkene...

Ja, blir jo litt smak og behag dette, personlig hadde jeg gjerne sette at vannkjøling ble litt mer mainstream.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette var vel egentlig bare å forvente. At dem ikke har klart dette før nå er jo bare helt utrolig. Jeg mener og måtte ty til Zalman sine løsninger burde jo vært helt unødvendig. ATWindsor, problemet med vannkjøling er vel rett og slett at ingen har kommt opp med noen løsninger som tilfredstiller alle krav til at en hvilken som helst idiot kan montere det uten at det lekker vann.

 

Var jo ett klasse eksempel her for ikke så lenge siden, hvor en eller annen hadde montert ett bigwater sett og skrudd nipplene inn i cpu blokka slik at denne sprakk.

Lenke til kommentar
de aller fleste kabinett som jeg har sett hittil, har vifte i døra akkurat sånn at det blåser på/rundt skjermkortet, men jeg skjønner problemstillingen til de som vil ha vifte

Jeg vil nå si at relatvit få kabinett har vifte i døra, i tillegg er vifte i døra en ganske dårlig plassering om man vil ha god flow.

 

AtW

Lenke til kommentar

I tillegg blir jo vifte i døra som ett gedigent resonans kammer, vifta setter i gang svingninger i side døra som igjen lager enormt med lyd. Nei, hadde det vært opp til meg så hadde dem lagd passive kjøleløsninger for alt, eventuelt så hadde dem inkludert med "kit" for å lage motfase lyd av viftene slik at det hadde blitt helt stille :)

Lenke til kommentar
syns ikke akkurat dette er noen nyhet, da gigabyte har lagd ett vifteløst 6600gt som har vært i salg ganske lenge.dette

Hva gjør den cookien som kalles zeta.hardware.no, og det står kjottkake i den og den går ut på dato i år 2037. Er det genmodifisert kjøtt som ikke råtner? Det måtte jo komme nå som vi allerede har tomatene. :!:

Lenke til kommentar
syns ikke akkurat dette er noen nyhet, da gigabyte har lagd ett vifteløst 6600gt som har vært i salg ganske lenge.dette

Hva gjør den cookien som kalles zeta.hardware.no, og det står kjottkake i den og den går ut på dato i år 2037. Er det genmodifisert kjøtt som ikke råtner? Det måtte jo komme nå som vi allerede har tomatene. :!:

eehh....

Lenke til kommentar
jeg skulle gjerne ha sett at Asus kom ut med et AGP kort av denne vifteløse versjonen, ser at de bare har PCI-e, må vel kjøpe en ny maskin bare for dette, litt kipt da...Men men.

Gigabyte leverer denne løsningen både som AGP og PCI-e

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...