Gå til innhold

En bok man kan lære å spille keyboard med.


Fat_ASS

Anbefalte innlegg

Har endelig fått skaffet meg et gammelt keybord å har tenkt å begynne å spille...tenkte å lære meg et meste selv med hjelp av en eller annen god bok som kan forklare en del ting som akkorder å greier...

 

piano timer å slikt er ikke aktuelt for øyeblikket men er planlagt i framtiden en gang...

 

 

noen som har råd om en bok jeg bør kjøpe eller eventuelt låne på bibloteket?!

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen anbefalinger, men jeg ville anbefalt deg/dere å ta en titt i en musikkutstyrsforretning (eller en notebutikk) etter lærehefter for keyboard. Jeg tror ærlig talt det ikke har så mye å si hvilket hefte du velger, siden du høyst sannsynlig får med deg det grunnleggende uansett. Det viktigste er imidlertid, hold deg fast nå, å øve, øve og øve...

Lenke til kommentar

Bor du i Oslo så stikk innom Operapassasjen. Der hvor AP holder til. Der har de nokså mye peil.

 

Jeg hadde Keyboard timer før og da brukte vi en bok som heter : Lær deg Keyboard. Sånn liten hefte med barnesanger og forklaringer på hva som er hva. Et must for deg som er nybegynner. Mener den finnes i notebutikker.

Lenke til kommentar

Da jeg spilte keyboard, spilte jeg etter 'The Complete Keyboard Player'-serien (fra bok 1 og halvveis ut i nr. 4), og kan godt anbefale den. Jeg hadde i tillegg én time undervisning hos musikkpedagog annenhver uke.

 

Bok 1 er veldig grunnleggende, i bok 2 føler du at du begynner å få taket på det, og bok 3 begynner moroa. Halvveis i bok 3 blir det utfordrende i tillegg og øving må til for at ting skal sitte. Bok 4 er avansert.

 

Jeg skal se om jeg greier å hoste opp et bilde av bøkene (og hva forfatteren heter).

Hagstrøm Musikk fører ihvertfall bøkene (gjorde ihvertfall). Ta deg en tur innom en seriøs musikkforretning og forhør deg om hva de har der.

 

:)

Lenke til kommentar

Som sagt, musikkforretninger har peil på det der. Har de ikke kan de sikkert bestille.

 

Jeg vil også anbefale deg å lære å bruke ørene. Hør på noe og lær deg å spille det du hører. Veldig god trening, det gir veldig bra gehør, og du vil være istand til å lære raskere og bli mer selvstendig.

Lenke til kommentar

Hehe, skulle til å legge inn et innlegg om bøker som man kan lære seg å spille keyboard med... Fant ut jeg hadde lyst å lære meg å spille keyboard også, har et mål (nesten et veddemål også) om å en gang i livet lære meg å spille "Guns n Roses - November Rain"

Hvor mye må du ut med for en slik bok, jeg gidder ikke å kjøpe i den musikkforretningen som er nærmest her, de koster flesk og er sikkert elendige.

Jeg vil ha en bok som du lærer det grunnleggende, men ikke sånn barnesang bok...

Skulle kjøpe en Capo der engang, de skulle ha 200kr for en stygg capo som lignet mer på en skrustikke enn en Capo....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...