Gå til innhold

AMD Athlon 64 FX-57


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat det er jo litt urettferdig overfor Intel, å sammenligne det raskeste fra AMD med det nest raskeste fra Intel  :hrm:

 

Men uansett er denne prosessoren altfor dyr  :thumbdown:

Altfor dyr! Jeg syntes dual core var i dyreste laget da de kom, men en dual core som er klokket bare 400 MHz lavere koster jo halvparten av FX-57... Dette med offisiell DDR500-støtte ser jeg heller ikke på som noen kjempenyhet, da langt høyere hastigheter i praksis alltid har vært "støttet".

Lenke til kommentar
Toppresultater som forventet av markedets dyreste (?) single-core. Selv om FX-57 sannsynligvis gjør rent bord uansett, så finnes det jo råere intel single-cores enn det som ble brukt som sammenligningsgrunnlag i testen (570/670, EE 3.73 GHz).

Reagerte også litt på det.. Tok bare for moro skyld å kjørte litt benching med min egen 660 og blant annet i Memory Bandwidth testen til Sciencemark ble FX-57 grundig gruset. Dette riktignok med minne kjørende på 667Mhz (3-2-2-8).

 

Men her snakker vi jo om high-end systemer, så hvorfor ikke kjøre tester der Intel's LGA 775 platform får yte oppimot sitt beste?

Lenke til kommentar

Rask testt, men irriterer meg over en ting :

 

Dere har fått tak i en Cpu som lover å overklokke bra og dere bruker en Pinglekjøling!

Hva har hendt med et litt heftig Tec element og et ordentlig vannkjølingsoppsett når dere først har muligheten?

I alle fall kunnet dere ha spandert på cpu'en en god kjøleløsning så vi hadde sett hva som var mulig :)

 

Forresten hvor i all verden er temp grafene?????

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Usj, spilltester med X600? hva er vitsen....

Vitsern er å minimere forskjellene når man tester. Hadde de brukt et skikkelig skjermkort så ville vi sett mye større forskjeller mellom de forskjellige prosessorene.

 

Å bruke et raskt skjermkort går bare ikke ann.. da vil jo testdataene kunne bli nøyaktige.

Det beste hadde vært å bruke et X300SE, eller 6200TS. 6200-kortet hadde nok vært å foretrekke siden det yter likt i alle oppløsninger.

 

Det er det samme som går igjen ved testing av skjermkort. Der brukes P4 3Ghz så man slipper å se forskjellene mellom kortene. Aller helst burde det vært brukt en PIII 800Mhz, men det er ikke bare bare å skaffe sånt.

Lenke til kommentar

En greie test

kunne være kjekt med noen tempertur på stock og klokket tilstand

og temp forksje mellon chawhammer fx og san diego fx <-- (får jeg hadde synd det vil være kjekt :p )

skulle hatt med en venice på 2.8ghz får se forksje kunne være morsomt

elller bra test

 

men best for folk som vil ha fx er vel å se bruk fx55 se etter brukte har sett flere til 4k

sånt jeg kjøpe min fx bruk

 

 

 

weee innlegg nr 600 :D

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Joa, artig test. Men ser egentlig ikke poenget med å teste noe som antagelig ingen på hele forumet noen gang kommer til å skaffe seg privat? Jeg vil heller se fler tester av prosessorer for "hvermannsen", slik at vi vet hva som gir mest for pengene (noe en FX-57 utvilsomt kommer dårligst ut på).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...