Gå til innhold

Nigeria-svindlere arrestert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hærlige nyheter! Jeg er bare forundet over at det har foregått så lenge at over 100 millioner euro har blitt svindlet før de fikk tatt dem. 100 mill euro er ganske mange sure penger.

 

Jeg synes også det var godt å høre at mye av arrestasjonene ble gjort i Spania, et land som er kjent for mye svindel. Godt de prøver å rydde opp litt.

Lenke til kommentar
Hærlige nyheter! Jeg er bare forundet over at det har foregått så lenge at over 100 millioner euro har blitt svindlet før de fikk tatt dem. 100 mill euro er ganske mange sure penger.

 

Jeg synes også det var godt å høre at mye av arrestasjonene ble gjort i Spania, et land som er kjent for mye svindel. Godt de prøver å rydde opp litt.

Enig, det er helt utrolig at så mange går på limpinnene

Lenke til kommentar
Flott at denne typen svindlerer blir tatt. Håper at dette kan skremme andre frå å begynne med liknande svindelforsøk.

Ja, signaleffekten skal ikke udervurderes, men det kommer helt an på hva slags straff de får. Dette er jo økonomisk svindel, og er vel ganske alvorlig de fleste steder i verden, antar jeg.

Lenke til kommentar
Flott at denne typen svindlerer blir tatt. Håper at dette kan skremme andre frå å begynne med liknande svindelforsøk.

Ja, signaleffekten skal ikke udervurderes, men det kommer helt an på hva slags straff de får. Dette er jo økonomisk svindel, og er vel ganske alvorlig de fleste steder i verden, antar jeg.

Men så mye penger stappet inn i bankkontoer eller andre ennå smartere steder er det kanskje verdt å sitte litt i fengsel for, så sant straffen ikke er for langvarig (og er i et vestlig sivilisert land). Ikke det at det frister særlig å sitte i i buret akkurat. At de kunne holde på så lenge uten at myndigheter brydde seg er snodig. Det burde være enkelt å spore ip adresser for politiet. Eller har de gode metoder for å kamuflere seg kanskje? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...