Gå til innhold

Longhorn sammenlignet med XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke uttale meg så mye om Mac og Linux da jeg ikke har nok erfaring med de i forhold til Windows, men at Longhorn vil bli en anbefalt oppgradering fra XP tviler jeg ikke et sekund på. Man kan rette kritikk mot systemkrav og ytelse, men som med XP kan man helt sikkert deaktivere mye av det grafiske finpusset og sitte igjen med et sikrere, raskere og mer stabilt OS enn på lenge.

 

Gleder meg :yes:

Lenke til kommentar

Høres fint ut, det som på sett og vis skuffer meg som intruktør er at det virker å være ganske langt mellom de funksjonsmessige forandringene. Pr i dag har jeg vanskelig for å forestille meg noe som helst kurs som tar for seg nyhetene i Longhorn, men jeg regner med at dette kommer til å bli mer klart etter hvert.

Lenke til kommentar
Ja dette er vel den store drømmen, bli kvitt re-start helvete. :w00t:

Kjører du Windows 98 fremdeles? Etter at jeg installerte Windows XP beta2 var restart-helvete over for min del. Maskinen starter så skjelden at her om dagen hadde jeg glemt hvordan bootscreenen så ut! (jeg var skråsikker på at noe tekst manglet under logoen, men det viste seg å være feil :blush:)

Lenke til kommentar
Ja dette er vel den store drømmen, bli kvitt re-start helvete. :w00t:

Kjører du Windows 98 fremdeles? Etter at jeg installerte Windows XP beta2 var restart-helvete over for min del. Maskinen starter så skjelden at her om dagen hadde jeg glemt hvordan bootscreenen så ut! (jeg var skråsikker på at noe tekst manglet under logoen, men det viste seg å være feil :blush:)

Nei kjører xp, du må lese det jeg quotet. Windows update krever jo re-start i hue og ræva. Og jeg tolket det sånn at det skulle bli borte.

 

Men kan jo også han noe med at jeg har bygd og innstallert xp på tre maskiner den sisten månden. Og oppdatert alle 100%, så det kan hende at jeg har fått en liten overdose med re-starter :)

Lenke til kommentar

Ettersom den skal installeres raskere, starte programmer raskere og boote raskere så må det jo bety at Longhorn er mindre en XP og mere optimalisert.

Hadde jo vært positivt om OSet for engangs skyld hadde blitt fysisk mindre en forige.

Blir nok å kjøpe llisens på Longhorn etter hvert som den kommer for salg.

Undres hva prisen for herligheten blir?

Lenke til kommentar
Ettersom den skal installeres raskere, starte programmer raskere og boote raskere så må det jo bety at Longhorn er mindre en XP og mere optimalisert.

Hadde jo vært positivt om OSet for engangs skyld hadde blitt fysisk mindre en forige.

I og med at Longhorn kommer på DVD og ikke CD så tviler jeg sterkt på at det har blitt mindre.

Lenke til kommentar
Blir nok å kjøpe llisens på Longhorn etter hvert som den kommer for salg.

Undres hva prisen for herligheten blir?

Xp pro ligger jo på alt fra oem versjon ned i 1300 kr og opp til 3300 kr så et sted i mellom der tenker jeg det vil ligge. Det bør ikke være så veldig mye mer en 3000 for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Subject: Microsoft claims Longhorn will be, er, faster

 

The only reason why its faster is they added a superfetch feature to the prefetcher. If you look at the key:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\Prefetcher

 

you will notice in windows xp

 

EnablePrefetcher = 3 and you will notice in windows longhorn

EnableSuperfetch = 1

 

Well, guess what? You can put the EnableSuperfetch = 1 in windows xp and get the same speed.

 

Wow, Microsoft just added a feature that was already there in xp.

 

snakeye

 

[At your own risk, Ed.]

Lenke til kommentar
Er det gratis å laste ned beta-verson av Longhorn?

Er vel i flrste omgang bare utvalgte brueker som får muligheten ;) Tenkte eg skulle teste den nyeste releasen muligens i morra :whistle: Eg veit den er litt( VELDIG) mangelfull, mennå har maskine mi vert så fæl mot meg at no skal eg kjøre den grundig i grøfta meg Longhon beta versjon, for å så tilfredstilled en med en ny og fersk Xp installasjon :thumbup:

Lenke til kommentar

Men vil Longhorn vere 64bit eller 32bit? Er det noken vits å installere xp64 viss longhorn kjem om eit år? Kjenner en som installerte XP64, men fekk så mykje problem med å finne bra program som virka og slik at han gjekk tilbake til vanlig XP. Men desse problema er vel ordna om eit år, men då er det vel Longhorn som gjeld??

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...