Gå til innhold

G550 PCI Express x1 fra Matrox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deilig at noen klarer å slippe OSS drivere til sine kort. Jeg tror selv at dette kortet blir perfekt som "kort nr to" til de som har lyst å benytte en tredje skjerm på f.esk. en HTPC etterhvert som det blir vanligere med noen ekstra PCI-E x1 sloter på maskinene.

Lenke til kommentar
Deilig at noen klarer å slippe OSS drivere til sine kort. Jeg tror selv at dette kortet blir perfekt som "kort nr to" til de som har lyst å benytte en tredje skjerm på f.esk. en HTPC etterhvert som det blir vanligere med noen ekstra PCI-E x1 sloter på maskinene.

Vell, de klarer jo ikke å lage noen vettu drivere til P-serien sin (fortsatt beta, 2-3år etter lansering). Synes ikke Matrox fortjener ros fra *nix-folk lenger.

Lenke til kommentar
Digg med 2 x DVI også.

Jepp, 2xDVI-I og passiv kjøling til en helt grei pris er en meget bra kombinasjon. Sikkert fint om man vil ha 3+ skjermer på en HTPC eller 5+ skjermer på en vanlig PC. (Man får jo 4 skjermer med Nvidia SLI) Kortet kan også settes i hvilken som helst valgfrie PCIe-port (1x, 4x, 8x, eller 16x)

 

Mer info om kortet hos Matrox selv:

http://www.matrox.com/mga/workstation/3dws...s/g550_pcie.cfm

 

Den tappen nede forran PCIe-porten tipper jeg bare stikker ut for å styre kortet på plass inn i PCIe-porten. Forøvrig ser jeg ikke poeng med SLI med slike kort. Ytelsen i spill suger jo uansett hvor mange av disse kortene som settes inn. Høyoppløselig bilde av kortet finner dere her: http://www.matrox.com/media/mga/mill_g550_...Ie_box&card.zip (.zip = 5,5MB, 3044x2488 .tif = 29MB)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

For de som ikke skal spille, men bare trenger mange skjermer så får man med mange hovedkort 4 PCIe sloter som kan gi 8 skjermer!!!

 

Sleng inn Linux på maskinen så har man et perfekt miljø til å sitte og overvåke en rimelig stor serverpark.

 

Eller hvis man skal utnytte MS Flight simulator til det ytterste, så kan man ha 1 hovedskjerm (eller 2) med et rått skjermkort og fulle effekter, og så ha 6 andre til å vise sidevinduer, dashboard, kart etc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...