Gå til innhold

Mulig knappefri Revolution-kontroller (Rev)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iwata sa aldri at den skulle bli knappefri. Bare mulig ha færre knapper. Overskriften deres lyver.  :whistle:

Det står ikke at den blir knappefri. Vi skriver at den _kanskje_ blir knappefri, på bakgrunn av hva Iwata har sagt. Hvis vi hadde skrevet "Knappefri Revolution-kontroller", så hadde jeg forstått reaksjonen din. Men vi skriver ikke det. :-)

Lenke til kommentar
Det står ikke at den blir knappefri. Vi skriver at den _kanskje_ blir knappefri, på bakgrunn av hva Iwata har sagt. Hvis vi hadde skrevet "Knappefri Revolution-kontroller", så hadde jeg forstått reaksjonen din. Men vi skriver ikke det. :-)

Ja, jeg går med på at jeg overreagerte :) Beklager for det. Men jeg syntes fremdeles det blir litt feil. Den kan jo ikke bli knappefri når den skal brukes til å spille NES/SNES/N64 spill. Med mindre den åpner for tankekraft..

Lenke til kommentar

Altså. Selvfølgelig kan den være knappefri. Om det er snakk om en "touchscreen" for eksempel. Hvor en N64-kontroller (eller hvilken som helst annen kontroller) blir prosjisert på touchscreenen på kontrolleren (sure, det er veldig fancy, men det er mulig.). Poenget mitt er at mulighetene er ganske store. Så man skal ikke -helt- utelukke en knappefri kontroller.

Lenke til kommentar
"There are too many buttons and sticks on controllers for novice players, which is likely to discourage them from ever playing games at all," he says. "We want the Revolution's controller to be relevant to everybody and we really want people to feel like they want to touch and play with it."

 

Eg ser for meg 2 scenarioer: Den har mindre knapper og greier enn Gamecube eller den har touch-knapper, uansett må dei ha nok knapper til at dei mest avanserte spela kan spelast på best mogleg vis. Å sitje med 4 piler, Start, Select, A og B kan ikkje gjere den så attraktiv.

 

Touch-knapper kan nok gje eit meir ekslusivt utseende, men at den blir meir brukarvennleg av den grunn er ingen selvfølge.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg ytterst spendt på hvordan kontrolleren kommer til å se ut, og hvilke funksjoner den kommer til å ha. Nintendo er jo de som har utviklet kontrollen slik man ser dem idag. De kom jo først med analogstikken, rumble-funksjon og D-Pad. Jeg tviler ikke på at de igjen kommer med noe nyskapende.

 

Jeg har også lest en del rundt på internett rundt spekulasjoner anngående de kommende kontrollene. Blant annet spekuleres det i følgende funksjoner:

 

Gyroskopiske kontroller: Dette vil vel egentlig si at kontrollene har sensorer som registrerer bevegelser du gjør. Altså om du beveger kontrollen oppover, sidelengseller nedover. Da kunne man jo tenke seg at man kunne styre fly/romskip i spill. Eller bruke denne metoden til å sikte? Uansett hørtes denne funksjonen for min del ganske spennende ut.

 

Touch-screen: Folk ble jo veldig overasket over hvordan DS hadde en touch-screen man kunne bruke til å styre ting i spillet. Nå er det mange som lurer om dette var en prøveperiode fra nintendo sin side i henhold til den nye kontrollen, og at man kanskje viul få tilgang til å styre ved hjelp av touchscreen og lingnende.

 

Varme i kontrollene: Det er også blitt nevnt dette med at kontrollene skal kunne varmes opp. Hvis man da for eksempel tar i en varm gjenstand i spillet, vil kontrollen plutselig blir ganske varm. Dette synes hvertfall jeg, at hørtes ut som en spennende funksjon. Dette vil involvere spilleren mer i spillet, og man ville få en mer virkelighetstro følelse.

 

Det er vel også nevnt en del andre funksjoner. Disse husker jeg dog ikke i farten. Skal se om jeg orker å finne noe ;) Jeg kan dog ikke garantere at noe av dette faktisk vil bli inkludert i kontrollen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...