Gå til innhold

GeForce 7800 GT i august?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He he, ØD, du har vist ikke lyst til å stifte nærme bekjentskap med moskusen på Dovre?? De er jo så utrolig søte på denne årstiden hvor de storkoser seg med å parre seg...

 

Regner med at dette kortet er enten 20-16Pipes versjonen, eller en ganske nedklokket Gtx kjerne. Men blir vel spennende å se hva disse kortene klarer.

Lenke til kommentar

jeg er hellig overbevist om at ATI skal ha ut crossfire HK, og grafikkort før de lansere R520.

Og jeg tror nok det kommer til å ta et par måneder mellom de slippes. Så å vente noe før oktober tror jeg lite på. Men det kan jo tenkes at dagens kort blir bra mye billigere.

Lenke til kommentar

Rune_F

 

Nivida sier ganske mye rart om dagen. Tror du prøver å tvinge folk over på pci-e, men når de ser at de ikke selger noe særlig løper de gråtende tilbake til AGP.

 

Jeg har ihvertfall oslgt alle aksjene mine i Nivida. Kjøpte like gør 6600 gt for å få med meg oppgangen. Nå som ATI er på salg, ivisterer jeg heller en del der .D

Lenke til kommentar
He he, ØD, du har vist ikke lyst til å stifte nærme bekjentskap med moskusen på Dovre?? De er jo så utrolig søte på denne årstiden hvor de storkoser seg med å parre seg...

 

Regner med at dette kortet er enten 20-16Pipes versjonen, eller en ganske nedklokket Gtx kjerne. Men blir vel spennende å se hva disse kortene klarer.

Ikke kødd med naboene mine da :p

Lenke til kommentar

GT kommer til å ha samme konfigurasjon som GTX...

 

24 pipelines og 8 vp etter hva jeg har hørt... SLI kommer nok også til å være der.... ;)

 

Klokkehastigheten ser ut til å være 335Mhz, og som 7800GTx kommer den til å være tilgjenglig fra lanseringen...

 

Nesten 100Mhz mindre enn 7800GTX... Denne brikken kommer til å yte litt bedre enn 6800 Ultra, og jeg trenger vel ikke si noe om varmeutviklingen... :) Den kommer til å være meget lav!

Lenke til kommentar

Det med SLI, eller mangel på det var noe jeg hørte når serien ble presentert. Da skulle det vel komme tre modeller. En plain, en gt og en gtx. Og bare sistnevnte skulle ha SLI. Men det var vel noe som aldri var bekreftet av nVIDIA. De har vel egentlig ikke sagt så veldig mye.

 

Men liker disse nestbeste modellene som har kommet den siste tiden, 6800GT, x800XL og nå 7800GT. Hvor man får mer en nok ytelse til en vesentlig billigere penge enn toppkortene. Og 6800GT har jo vært favorittvalget til SLI, og X800XL blir vel også en rimelig crossfire modell, og hvis 7800GT kommer med SLI, kommer vel den også til å bli en stor favoritt.

 

Så vi får håpe den trenden fortsetter.

Lenke til kommentar
Det med SLI, eller mangel på det var noe jeg hørte når serien ble presentert. Da skulle det vel komme tre modeller. En plain, en gt og en gtx. Og bare sistnevnte skulle ha SLI. Men det var vel noe som aldri var bekreftet av nVIDIA. De har vel egentlig ikke sagt så veldig mye.

Tror ikke det var ment slik at bare GTX får støtte for SLI. Var vel bare mer det at GT ikke har blitt lansert ennå, og at derfor ikke vil si noe om dem.

 

Slik jeg ser det er SLI noe som fungerer best på billigere kort siden du kan kjøpe ett og siden kjøpe ett til når du har råd. Går også an for GTX, men det er ganske få som bruker så mye penger på gfx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...