Gå til innhold

Lover fem ganger bedre minneytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da blir det spennende å se hva som blir flaskehalsen i et slikt system...

Som nå blir det vel harddisker?

Og internettlinja.

 

Det blir spennende å se hva XDR2 kommer til å koste og hvilke andvendelser det får. Er det noen som har noen gode gjettinger på det?

Hehe, at nettlinja er en flaskehals er jeg ikke 100% enig, det er bare tilbydere sin skyld, bedre teknologi er åpenbart tilgjenglig :)

 

(traff et sårt punk der skjønner du, nettverk har jo økt sin ytelse kanskje mer enn noen andre "datating").

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ser mye buzzwords, men lite substans.

XDR2 bruker en "micro-threaded" DRAM-kjerne og har en rekke forbedringer som tillater klokkefrekvenser på 8 GHz og høyere.
Jeg kikket på selskapets egen pressemelding, men ble ikke klokere, ikke engang mer informert. Myser litt videre på siden om mer infomasjon, men heller ikke der er konseptet "micro-threaded" forklart. Først etter et søk på Google finner jeg littegranne, men dette virker ikke helt nytt. Det hele koker stort sett ned til interleaving (kjent i over 20 år) på chippen.

 

Terskelen for hva som kvalifiserer som innovasjon er nå i høyde med tærne.

 

La oss se på noen av deres "innovasjoner", f.eks, DRSL (Differential Rambus Signaling Levels). Dette er kort og godt differensiell og balansert signalisering, kjent i årtier. Det eneste nye her, og da tøyer jeg begrepet, er at spenningen er senket. Utrolig.

 

Graver en videre kan en lese om flexphase, som ganske enkelt er timingjustering pr. spor, og har vært kjent i SCSI-systemer i årevis.

 

Jo mer jeg graver jo mindre imponert blir jeg. Jeg vil derfor oppfordre artikkelforfattere til ikke å la seg blende av buzzwords og ukritisk formidle pressemeldinger, men grave litt i materien.

Lenke til kommentar
Jeg ser mye buzzwords, men lite substans.
XDR2 bruker en "micro-threaded" DRAM-kjerne og har en rekke forbedringer som tillater klokkefrekvenser på 8 GHz og høyere.
Jeg kikket på selskapets egen pressemelding, men ble ikke klokere, ikke engang mer informert. Myser litt videre på siden om mer infomasjon, men heller ikke der er konseptet "micro-threaded" forklart. Først etter et søk på Google finner jeg littegranne, men dette virker ikke helt nytt. Det hele koker stort sett ned til interleaving (kjent i over 20 år) på chippen.

 

Terskelen for hva som kvalifiserer som innovasjon er nå i høyde med tærne.

 

La oss se på noen av deres "innovasjoner", f.eks, DRSL (Differential Rambus Signaling Levels). Dette er kort og godt differensiell og balansert signalisering, kjent i årtier. Det eneste nye her, og da tøyer jeg begrepet, er at spenningen er senket. Utrolig.

 

Graver en videre kan en lese om flexphase, som ganske enkelt er timingjustering pr. spor, og har vært kjent i SCSI-systemer i årevis.

 

Jo mer jeg graver jo mindre imponert blir jeg. Jeg vil derfor oppfordre artikkelforfattere til ikke å la seg blende av buzzwords og ukritisk formidle pressemeldinger, men grave litt i materien.

Grundig jobbet! :dremel:

 

Noen selskaper kan det med å skrive pressemeldinger uten innhold dessverre, og i disse ferietider så må man være ekstra obs på slikt agurknytt.

 

Sjekk ut denne:

 

The Buzzword Generator

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er enig med MrLee. Man kan ikke gjøre business med et selskap som saksøker hele bransjen og som ser ut til å ha det som hovedinntekt og -virksomhet.

 

Om de hadde kommet med RAM som håndterte 80 GHz på 0,1 ms, ville det ikke hjulpet. De går enten konkurs snart, eller blir kjøpt opp. Hvis de da ikke snarest sparker hele ledelsen og skifter policy totalt... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...