Gå til innhold

Opera får støtte for BitTorrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres lovende ut. Det er bra at flere tar i bruk de lovlige fordelene bittorrent kan gi.

 

Jeg trives veldig godt med min Opera 7.54 så langt, men om implementeringen av bittorrent klient i Opera fungerer bra har jeg en god grunn til å oppgradere.

 

Opera seiler i medvind på flere områder for tiden. På mobilsiden er det spesielt mange gode nyheter, og aksjen stiger og stiger. Jeg er veldig glad på Operas vegne.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Interresant. Håper det er mulig å velge bort bittorrent delen under installasjonen av Opera dersom man ikke vil ha den og kanskje ønsker å bruke en annen bittorrent klient. Jeg synes Opera har en tendens til å sluke veldig mye og frykter at den kan bli bloatware ala ACDSee, Microsoft Office og Nero etter hvert.

 

Men bortsett fra det sliker jeg trenden med at BitTorrent-teknologien tas mer og mer i bruk. Det er en genial teknologi.

Lenke til kommentar

Synes egentlig det er ganske genialt! Stadig vekk kommer jeg over småtteri som blir delt via bittorrent, så hvorfor ikke laste ned fila med Opera som allerede kjører? Når det kommer til større filer så kommer jeg nok til å fortsette med Azureus.

Lenke til kommentar
Jeg håper ikke programmet blir stort og tungt.

Det er det ikke, har testet opera 8.02 beta. installfilen er ikke større enn 8.01.

Torrent funksjonen er veldig enkel, når en laster ned en torrent fil får man bare spørsmål om man vil lagre filen eller åpne den med Opera. Velger du å åpne filen med opera begynner den å laste ned og info blir vist i "Transfers" vinduet sammen med andre nedlastinger. Opera setter heller ikke seg selv som default torrent åpner.

Lenke til kommentar
Jeg håper ikke programmet blir stort og tungt.

Det er det ikke, har testet opera 8.02 beta. installfilen er ikke større enn 8.01.

Torrent funksjonen er veldig enkel, når en laster ned en torrent fil får man bare spørsmål om man vil lagre filen eller åpne den med Opera. Velger du å åpne filen med opera begynner den å laste ned og info blir vist i "Transfers" vinduet sammen med andre nedlastinger. Opera setter heller ikke seg selv som default torrent åpner.

Nå tenkte jeg på lengre sikt. Etter hvert vil det komme flere funksjoner...

Lenke til kommentar
tok ikkje så lang tid før firefox annonserte ein tilsvarande funksjon: Også Mozilla planlegger BitTorrent-støtte

Spennende det også. Jeg håper bare vi fortsatt får valgfriheten mellom å bruke den innebygde bit-torrent-klienten og andre bit-torrent klienter. Tvang er jeg i mot, akkurat som det faktum at I.E. ikke kan velges bort fra Windows.

Vel i Firefox blir det nok en Extention...så du fritt kan velge å ta den med eller ikke.

 

Firefox...antibloatware :thumbup:

Lenke til kommentar
Interresant. Håper det er mulig å velge bort bittorrent delen under installasjonen av Opera dersom man ikke vil ha den og kanskje ønsker å bruke en annen bittorrent klient. Jeg synes Opera har en tendens til å sluke veldig mye og frykter at den kan bli bloatware ala ACDSee, Microsoft Office og Nero etter hvert.

Jeg tror nok en preferanse vil være tilgjengelig for å bruke alternative klienter, akkurat som de har nå med den innebygde e-postklienten. Den kan nok ikke velges bort under installasjon, men om man sier den ikke vil brukes, tipper jeg brukerne ikke vil merke at støtten er tilstede.

 

Edit:

Jeg tror Opera mer og mer blir, og er, en slags Internet suite der man får det meste av verktøy tilgjengelig i en pakke. Ved nedlasting får man ikke lenger bare en nettleser, men e-postklient, IRC-klient, BitTorrent-klient osv. Personlig syns jeg dette er en bedre løsning enn den Firefox er valgt, der den ekstra funksjonaliteten er avhengig av tredjeparts extensions, og dermed har det ikke kommet fra offisielt hold. Slikt kan avle ustabilitet og en tregere nettleser.

Endret av LarsM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...