Gå til innhold

All-In-Wonder X800 XL lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows XP Media Center edition nevnes i artikkel.

 

Hva er forskjellene mellom denne og vanlig XP Home eller XP Prof. versjonene?

Er det noe du ikke kan gjoere med Media Center versjonen som du kan i de andre XP versjonene?

Lenke til kommentar
Windows XP Media Center edition nevnes i artikkel.

 

Hva er forskjellene mellom denne og vanlig XP Home eller XP Prof. versjonene?

Er det noe du ikke kan gjoere med Media Center versjonen som du kan i de andre XP versjonene?

Nei, jeg tror heller det er omvendt. MCE har visstnok en del tweaks som skal gjøre det mer attraktivt for HTPC-er o.l. Dette inkluderer bl.a. DVD-avspilling, opptak fra TV, editering osv.

 

Du kan lese denne korte sammenligningen Microsoft har laget av de forskjellige versjonene av Windows XP, eller artikkelen hos Wikipedia, og se om du blir klokere.

Endret av LarsM
Lenke til kommentar
Tøft.. Kan jette på at det kortet blir fryktelig varmt!

Hvorfor det? Kjøleløsningen på bildet ser for meg ut som den tilsvarer kjøleløsninger på andre X800XL-kort. X800XL er jo også en av de high-end GPU'ene med minst varmeutvikling.

 

Selve tunere utvikler svært lite i forhold til GPU'er, så den i seg selv utgjør ingen merkbar forskjell fra andre X800XL-kort.

Lenke til kommentar
Komponent ut er jo interessant. Men TV-tuneren bør være bedre enn den som står i mitt R9600AIW. Sistnevnte er kort og godt ubrukelig.

Ubrukelig? Mitt forrige kort var et 9600PRO AIW. Fungerte bra det. Eneste problemet der var programvare, men det var sjeldent og ble gjerne fixa med ny vers. av mmc i løpet av et par uker. Jeg har et 9800PRO AIW nå, og det fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar
Komponent ut er jo interessant. Men TV-tuneren bør være bedre enn den som står i mitt R9600AIW. Sistnevnte er kort og godt ubrukelig.

Ubrukelig? Mitt forrige kort var et 9600PRO AIW. Fungerte bra det. Eneste problemet der var programvare, men det var sjeldent og ble gjerne fixa med ny vers.

Vel, det er bildekvaliteten jeg ikke er fornøyd med. Å kjøre gjennom HTPC`en mot tv ble ufattelig mye dårligere enn å kjøre signalet rett i tv`en. Og hvordan det ser ut når man kjører det mot PJ er nesten ubeskrivelig. Tuneren i en gammel videospiller gir mye bedre bilde, for ikke å snakke om en del tv-kort jeg har hatt i diverse prisklasser.

 

Nå er jo ikke tv det man helst ser på lerretet, men det er greit at sjefen i huset kan se f.eks. idolfinale og annet gørr med stort bilde. Det hjelper på WAF`en, og man trenger mye for at det fortsatt skal være tillatt å ha kinoutstyr i stua.

 

Med kortet i artikkelen kan det jo bedres en del i og med at man har en digital tuner, og slipper tapet i a/d konvertering. Og med komponenttilkobling har man jo mulighet for at et godt bilde ikke forringes i overføringen.

 

Venter spent på flere slike, gjerne med passiv kjøling. 3d-ytelsen er det ikke så veldig farlig med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...