Gå til innhold

Athlon 64 X2 3800+ i august?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yess! Det var det jeg sa hele tiden. AMDs dobbeltkjerner er alt for dyr per i dag og de MÅTTE komme med billigere dobbelkjerner om de ville få litt omsetning på de.

 

Men som jeg også har sagt: Dobbeltkjerner er fortsatt ganske dyre å produsere fremfor enkle kjerner så de vil nok ikke bli budsjettmodeller med det første. Med en slik pris tror jeg de kan konkurrere bra mot intels Pentium D. Jeg tror ikke AMD kommer til å lansere ennå lavere modeller av dobbeltkjerner før 65nm.

 

Men hvor er X2 4000+ ? Den passer jo utmerket inn i rekken:

X2 3800+ 2x512kiB L2 cache 2,0GHz

X2 4000+ 2x1MiB L2 cache 2,0GHz

X2 4200+ 2x512kiB L2 cache 2,2GHz

X2 4400+ 2x1MiB L2 cache 2,2GHz

X2 4600+ 2x512kiB L2 cache 2,4GHz

X2 4800+ 2x1MiB L2 cache 2,4GHz

 

Kanskje X2 4400+ selger så bra at de vil melke den litt mer før de lanserer X2 4000+. Det virker jo logisk siden X2 4400+ har vært kjent som den beste kjernen med den laveste prisen og dermed mest ytelsepotensiale ved overklokking. Svært mange potensielle X2 4400+ kjøpere ville vel valgt X2 4000+ i stedet for og dermed gjør vel AMD det lurt i å vente med denne.

Lenke til kommentar
Jeg liker den nyheten, kan fort bli et meget aktualt produkt, må nesten le litt om jeg kjøper det, når jeg kjøpte min p4 2.0 for snart tre år siden, så hadde jeg ikke trodd min oppgradering skulle bli en ny 2 ghz :D

 

AtW

Nei, det høres jo litt komisk ut det ;)

 

Hva kan vi tippe at en 3800 cpu vil ligge på da? 3000kr?

og 3500kr for en 4000?

 

Jeg hvet iallefall en ting helt sikkert, jeg skal ha 2x1mb L2 Cache.

Lenke til kommentar
Jeg liker den nyheten, kan fort bli et meget aktualt produkt, må nesten le litt om jeg kjøper det, når jeg kjøpte min p4 2.0 for snart tre år siden, så hadde jeg ikke trodd min oppgradering skulle bli en ny 2 ghz :D

Hehe.. Litt komisk i grunn. Hvem hadde vel trodd at utviklingen på antall MHz skulle møte veggen så til de grader?

 

Jeg har egentlig lovet meg selv å ikke oppgradere fra Athlon64 3000+ 1,8GHz før sent i 2006, men vi får se hvordan det går om X2 4000+ blir lansert og når det første priskuttet gjennomføres :)

Lenke til kommentar

Meget positiv nyhet. Tror nok AMD vil kunne vinne en god del på denne prosessoren om de kan produsere nok av dem. Denne er jo billigere enn intel sin toppmodell (ikke EE) og vil antagligvis yte bedre :D Håper dette presser intel til å¨senke prisene ytligere, eller komme ut med en 3,4 ghz dual core greie... meltdown anyone? :p

Lenke til kommentar

Turgon: Jeg tror ikke Intel vil svare på dette med å lansere noen ny toppmodell i Pentium D -serien. Heller ikke noen ny bunnmodell. Det lureste trekket jeg tror Intel kan gjøre nå er å senke prisen på 945- og 955-brikkesettene så hovedkortene med støtte for Pentium D kan komme ned på fornuftige nivåer. (Nforce 4 SLI Intel Edition har riktignok også støtte for Pentium D, men jeg tror Nvidia dikterer prisene etter Intel så her må nok Intel gå frem med et godt eksempel først.)

Lenke til kommentar
Og så vil eg ha hovedkort som støtter X2 og AGP :whistle:

De fleste (alle?) Sokkel 939 hovedkort trenger bare en biosoppdatering for å støtte X2. Dermed står du fritt til å velge om du vil ha et hovedkort med Sokkel 939 kombinert med AGP, PCIe eller kanskje begge deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...