Gå til innhold

Overlater AGP til ATI?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor' date='06/07/2005 : 11:20'] Vedder 5 kroner på at hvis ATi lanserer R520 med AGP så gjør nvidia det med 7800GT(X) også...

Det var ikke en høy stasing i forhold til Øyvind Dahle. :D

Ett skritt i riktig retning mot en fin sykkeltur for Dahle.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på denne produsenten.

 

Plutselig får de for seg at de skal bare ha PCI-e, deretter har de kort med VGA utgang? Her er det noe muffens.

 

Jeg er sikker på at NIVIDA har mottatt penger under bordet av diverse produsenter for å gjøre dette. Tvinge folk til å kjøpe nye hovedkort og oppgradere maskina si.

 

Men jeg er sikker på at dette lekefirma bare må dundre ut i AGP versjon med en gang ATI :love: dundrer ut med sin R520 brikke. Måtte de knuse NIVIDA en gang for alle.

 

Blir sint på firmaer som gjør slikt som dette. Greit at vi PC kjøpere i Norge syns dette er greit, da vi har råd til dette. Men hva med resten av verden der penger er en mangelvare....

Lenke til kommentar
Jeg skjønner meg ikke på denne produsenten.

 

Plutselig får de for seg at de skal bare ha PCI-e, deretter har de kort med VGA utgang? Her er det noe muffens.

 

Jeg er sikker på at NIVIDA har mottatt penger under bordet av diverse produsenter for å gjøre dette. Tvinge folk til å kjøpe nye hovedkort og oppgradere maskina si.

 

Men jeg er sikker på at dette lekefirma bare må dundre ut i AGP versjon med en gang ATI :love: dundrer ut med sin R520 brikke. Måtte de knuse NIVIDA en gang for alle.

 

Blir sint på firmaer som gjør slikt som dette. Greit at vi PC kjøpere i Norge syns dette er greit, da vi har råd til dette. Men hva med resten av verden der penger er en mangelvare....

Tror du virkelig at de menneskene i verden som ikke har råd til PCI-Express hovedkort har råd til ett 7800 gtx? :tease:

 

- Sylvarius

Lenke til kommentar
Jeg skjønner meg ikke på denne produsenten.

 

Plutselig får de for seg at de skal bare ha PCI-e, deretter har de kort med VGA utgang? Her er det noe muffens.

 

Jeg er sikker på at NIVIDA har mottatt penger under bordet av diverse produsenter for å gjøre dette. Tvinge folk til å kjøpe nye hovedkort og oppgradere maskina si.

 

Men jeg er sikker på at dette lekefirma bare må dundre ut i AGP versjon med en gang ATI :love: dundrer ut med sin R520 brikke. Måtte de knuse NIVIDA en gang for alle.

 

Blir sint på firmaer som gjør slikt som dette. Greit at vi PC kjøpere i Norge syns dette er greit, da vi har råd til dette. Men hva med resten av verden der penger er en mangelvare....

Vel, Dahle.. Dette virker ikke bra :p Er forøvrig enig med deg. Corps bør ta vare på kundene, ikke utbytte dem. Selv om det ER noe i det at man gjerne kan ta seg råd til et nytt hovedkort når man først kjøper et gf 7800gtx.. :p

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mange der ute som ikke har råd til nytt hk når de kjøper seg et nytt skjermkort.

 

Men de er nok raskt på banen med AGP når ATI kommer. Bare synd at de kommer med slike uttalelser som de gjør, for så å plutselig forandre strategi. Dette gir denne produsenten null troverdighet.

Lenke til kommentar

skifte av hk medfører også ofte skifte av cpu. Og da tar man kanskje å skifter rammen samtidig.

 

Jeg har aldri oppgradert hk uten å oppgradere noe annet samtidig.

 

Dette blir dyrt for enkelte. Håper ikke produsentene legger opp til at data kun skal være for de med mye penger.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe vits i å lansere nye agp kort i det hele tatt, hvem gidder å bruke penger på gårsdagen`s teknologi? Agp har ingen fremtid, og dette skjønner nvidia veldig godt.

 

og som sagt før, har man råd til ett 7800gtx kort har man saktens råd til ett nytt hovedkort. Ett nytt skikkelig hovedkort koster ca 1200-1300kr, dette er lommerusk i den store sammenhengen.

 

DØD OVER AGP.

Ikke fordi agp porten i seg selv er en flaskehals (ennå), men fordi vi har lyst på SLI!!

Lenke til kommentar

Det er helt greit å "tvangsinnføre" ny teknologi, men da bør gjerne den nye teknologien inneha betraktelige høyere praktiske kvaliteter enn det nåværende produktet. Å tvangsinnføre PCI kort på bekostning av AGP kort er idag like latterlig som om man skulle stoppet tvert med vanlige IDE HD'er når SATA ble lansert.

Tror Nvidia vil være de eneste som vil tape på dette. :shrug:

Lenke til kommentar
skifte av hk medfører også ofte skifte av cpu. Og da tar man kanskje å skifter rammen samtidig.

 

Jeg har aldri oppgradert hk uten å oppgradere noe annet samtidig.

 

Dette blir dyrt for enkelte. Håper ikke produsentene legger opp til at data kun skal være for de med mye penger.

Har man en veldig gammel CPU så er det vel ikke så mye vits å ha en absolutt toppmodell innen grafikkort heller? Du må allerede ha mye penger om du vil ha en toppmodell GPU, finnes jo masse agp-alternativer som yter bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...