Gå til innhold

Feirer 50 millioner WLAN-brikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist. Broadcom gir jo aldri ut specs på hardwaren sin slik at noen andre en Broadcom kan skrive drivere. Det vil si at det ikke er sikkert man kan bruke Broadcom hardware i fremtidige versjoner av operativsystemer. Broadcom nekter også å støtte/lage drivere for Linux og UNIX.

Lenke til kommentar
Trist. Broadcom gir jo aldri ut specs på hardwaren sin slik at noen andre en Broadcom kan skrive drivere. Det vil si at det ikke er sikkert man kan bruke Broadcom hardware i fremtidige versjoner av operativsystemer. Broadcom nekter også å støtte/lage drivere for Linux og UNIX.

Huff jeg som skulle til å juble for at de klarer å konurrere så bra i et marked med store intel. Men der tok jeg visst feil. Trist å høre at de må ty til sånne metoder og legger så store kjepper i hjulene for sunn konkurranse (mellom OS-produsenter).

 

Jeg har hørt at det er svært utrygt med WLAN, stemmer det? (ja, jeg vet at det er mulig med passord og lignende)

Hvor trygt eller utrygt det er kommer an på hvordan du setter det opp. Hvis du setter det opp uten kryptering og uten MAC-filtrering eller skjuling av SSID så er det klart det blir svært utrygt. Men når det er sagt så trenger du ikke å ha av alle disse sikkerhetsfunksonene. Med alt dette slått på, og WPA-kryptering så er det så godt som umulig å komme seg inn på. Men det er en ting til: Noen ganger kan det være mest hensiktsmessig å ha nettet så åpent som mulig så andre kan få sufre på det uten at man må gjennom omfattende konfigurering. Noen deler nettet fritt slik at hvem som helst kan bruke det. Det synes jeg er en solidarisk ting å gjøre, men man bør sikre seg mot snoking i lokalnettverket sitt (private filer) via andre metoder.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Trist. Broadcom gir jo aldri ut specs på hardwaren sin slik at noen andre en Broadcom kan skrive drivere. Det vil si at det ikke er sikkert man kan bruke Broadcom hardware i fremtidige versjoner av operativsystemer. Broadcom nekter også å støtte/lage drivere for Linux og UNIX.

4449178[/snapback]

FCC har lagt ned forbud mot at Broadcom kan lansere driver-specs på WLAN-brikkene (bcm43xx). Dette fordi man kan programmere disse brikkene til å sende på uatoriserte frekvenser, blant annet militære. Men klart, Broadcom burde kunne skrive drivere for forskjellige operativsystemer. På kablet nettverk er Broadcom i særklasse sammen med Intel når det kommer til plattformstøtte for forskjellige OS. Deres nettverkskontrollere fungerer over alt, i likhet med Intel sine nettverkskontrollere/nettverkskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...